Dag. Gisteren starte ik Disco TD5 en het olie lampje bleef branden. Ik wasnet Bij Hugo en hij heeft gebeld met V. Maren waar mijn Laro in onderhoud is. Zij kwamen samen tot de conclusie:motor niet meer laten draaien en op de bergingstruck naar de garage om te kijken of het een sensor probleem is of dat de motor echt niet meer gesmeerd wordt.
Meneer de berger heeft echter de motor gestart en de auto op de truck gereden.
Ken best meneer.
Vragen: Zou de actie van de berger tot schade kunnen lijden.
Is di een bekend probleem voor een TD5 2001
Het blijkt dus geen sensor probleem te zijn!
Jan Herman
Geen oliedruk
Re: Geen oliedruk
Ja en ja, boutje oliepomp, doe maar eens een zoekopdracht.
Paniek is er al een tijdje mee bexig.
Frans Bonnes
Paniek is er al een tijdje mee bexig.
Frans Bonnes
Aanvulling
En eventueel berger voor de schade aansprakelijk stellen.
Wel samen met het garagebedrijf doen.
Frans Bonnes
En eventueel berger voor de schade aansprakelijk stellen.
Wel samen met het garagebedrijf doen.
Frans Bonnes
Hallo Jan Herman
Je bent inderdaad helaas niet alleen. Je bent de tweede Disco 2001 deze week. Zodra je weet wat er aan de hand is, kun je ons dat dan laten weten?
Het lijkt er op dat de vroege Disco TD5 (tot/met 2001) inderdaad een verhoogd risico op wegvallen van de oliedruk heeft.
Zie ook het inventarisatie oliepompboutje TD5 onderzoek op het www.lrch.nl/TechNiek forum. En natuurlijk op dit prikbord.
Succes
Je bent inderdaad helaas niet alleen. Je bent de tweede Disco 2001 deze week. Zodra je weet wat er aan de hand is, kun je ons dat dan laten weten?
Het lijkt er op dat de vroege Disco TD5 (tot/met 2001) inderdaad een verhoogd risico op wegvallen van de oliedruk heeft.
Zie ook het inventarisatie oliepompboutje TD5 onderzoek op het www.lrch.nl/TechNiek forum. En natuurlijk op dit prikbord.
Succes