zwarte rook
zwarte rook
Beste Prikkers
Mijn 109 2.25 benzine rookt erg zwart bij het starten met choke. Hij rijdt ongeveer 1:3 als de motor warm is is de rook wel weg, maar ik ruik wel altijd een bezine lucht achter de auto. Ik kan nergens een lek vinden bij de tank of de slangen.
Er zit een weber op maar wat ik daar ook aan draai het lijkt niet veel uit te maken.
Kleppen zijn gesteld, onsteking is met de lamp afgesteld.
Heeft iemand nog een idee waar ik het nog meer kan zoeken.
Groeten
Stijn
Mijn 109 2.25 benzine rookt erg zwart bij het starten met choke. Hij rijdt ongeveer 1:3 als de motor warm is is de rook wel weg, maar ik ruik wel altijd een bezine lucht achter de auto. Ik kan nergens een lek vinden bij de tank of de slangen.
Er zit een weber op maar wat ik daar ook aan draai het lijkt niet veel uit te maken.
Kleppen zijn gesteld, onsteking is met de lamp afgesteld.
Heeft iemand nog een idee waar ik het nog meer kan zoeken.
Groeten
Stijn
Re: zwarte rook
"Er zit een weber op maar wat ik daar ook aan draai het lijkt niet veel uit te maken."
ik denk dat je daar dan 't eerst moet gaan zoeken, misschien is-ie niet meer goed af te stellen.
gr.
peter
ik denk dat je daar dan 't eerst moet gaan zoeken, misschien is-ie niet meer goed af te stellen.
gr.
peter
Wel vreemd want het is een nieuwe!
zou het kunnen zijn dat de kleppen lekken.
Als ik niet choke en gas geef dan gaat hij knallen?
gr
stijn
zou het kunnen zijn dat de kleppen lekken.
Als ik niet choke en gas geef dan gaat hij knallen?
gr
stijn
stond die lamp wel afgesteld op 4 cilinder,
knallen kan te late ontsteking zijn.
Sybren
knallen kan te late ontsteking zijn.
Sybren
Ik ben er zelf niet bij geweest bij het afstellen.
Het knallen is ook wel gelijk weg als de motor warm is.
Maar het verbruik baart me zorgen. zo is het niet echt leuk rijden!
Ik lees hier vaak dat je het toerental kan stellen met de carberateur, maar ik heb niet het idee dat er bij mij dan iets gebeurt.
Misschien is het toch wel verstandig om hem eens bij een garage te laten afstellen en ook de co te meten etc.
Alvast bedankt allemaal!
Het knallen is ook wel gelijk weg als de motor warm is.
Maar het verbruik baart me zorgen. zo is het niet echt leuk rijden!
Ik lees hier vaak dat je het toerental kan stellen met de carberateur, maar ik heb niet het idee dat er bij mij dan iets gebeurt.
Misschien is het toch wel verstandig om hem eens bij een garage te laten afstellen en ook de co te meten etc.
Alvast bedankt allemaal!
Mmm.. ik had dat ook onlangs met een solex carb die ik had gereviseerd.
Dennis B. verdacht de afstelling van het mengsel (CO) of de werking van de choke. Bij mij bleek het de choke te zijn die niet goed sloot. Het afstellen van de CO heb ik gedaan met de standaardwaarde (bij de solex is dat de stelschroef geheel indraaien en dan 1,5 slag terug) Nu loopt ie mooie en is het verbruik van 1:3 naar 1:7.
Dennis
Dennis B. verdacht de afstelling van het mengsel (CO) of de werking van de choke. Bij mij bleek het de choke te zijn die niet goed sloot. Het afstellen van de CO heb ik gedaan met de standaardwaarde (bij de solex is dat de stelschroef geheel indraaien en dan 1,5 slag terug) Nu loopt ie mooie en is het verbruik van 1:3 naar 1:7.
Dennis
Klinkt goed ga het zeker even proberen. 1:7 is wat leuker rijden.
nog meer tips zijn van harte welkom.
gr
Stijn
nog meer tips zijn van harte welkom.
gr
Stijn
Heb ik ook gehad, afstellen van de cab had geen enkel effect. uiteindelijk bleek het bij mij de verdeler te zijn. Er zit op de verdeler een blokje dat het schakelaartje open drukt. Dat blokje was bij mij helemaal rond, en daar door het schakeleaartje niet meer open drukte.
Groeten,
Robbert van der Biezen
Orange Queen 109" stawag 2.8d 6 cyl
Groeten,
Robbert van der Biezen
Orange Queen 109" stawag 2.8d 6 cyl
hoi Robbert
Welke verdeler bedoel je precies en welke schakelaar?
Groeten
Stijn
Welke verdeler bedoel je precies en welke schakelaar?
Groeten
Stijn