vraag versnellingsbak

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
richard

vraag versnellingsbak

Bericht door richard »

Hallo allemaal,
Ik heb het volgende probleem ik ben bezig m'n serie III een nieuw hart te geven.
Jawel een 200 tdi uit een disco nou heb ik het volgende probleem.
Ik heb de zelfde steunen gebruikt die aan m'n serie III zaten.
En dat past allemaal maar nu moet de versnellingbak er ook nog achter maar die komt nu te ver naar achteren.Moet ik nou de motorsteunen er opnieuw inlassen of is een versnellingsbak uit een defender korter.
Groet Richard
Paul KampeerRover

Re: vraag versnellingsbak

Bericht door Paul KampeerRover »

Als je toch zo fijn bezig bent, zou ik de versn. en tussenbak ook vervangen.
Bovendien zou ik, mede i.v.m. de vrijkomende krachten, schijfremmen voor monteren. Maar ja, waar eindigt het dan.
Ik vraag me af of de serie versn. bak opgewassen is tegen zoveel koppel.

gr. Paul
Richard

Bericht door Richard »

Ik wil de discovery bak gaan gebruiken maar die is een stuk langer.
Of is een defenderbak korter.
arthur verhalle

Bericht door arthur verhalle »

Richard,

ik vraag me af of de motor in zijn geheel niet wat te ver naar achteren staat........Het lijkt me in ieder geval wel zinvol eens even goed te kijken naar de toe te passen combinatie motor-versnellingsbak in je serie III, vooral het koppel van een 200Tdi ten opzichte van een standaard SIII versnellingbak lijkt me verre van ideaal.

Er zijn meerdere discussies geweest en nog lopend over motorconversie, ik krijg echter de indruk dat je zo "effe" begonnen bent. Op zich niets mis mee, maarrrrr kijk eerst nog even rond op internet voor wat tips en trucs, dat scheelt je een paar keer je blok takelen...

Veel succes,

Arthur
88Serie123

Bericht door 88Serie123 »

Is al een keer aan de orde geweest. Voor meer details zie topics:

[www.prikpagina.nl]

[www.prikpagina.nl]
Getaway

Bericht door Getaway »

Discovery bak is ongeveer 12 cm langer (zit hem in het koppelinghuis)
voordeel, je kunt makkelijker met je uitlaat weg
nadeel, motor moet naar voren.

Misschien is de makkelijkste optie on alleen de motor te gebruiken, met de bestaande SIII bak, en dan een voorzichtige rechter voet gebruiken :-)

gr Eric
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Misschien is een korter bellhouse een optie? Bel eens met Ashcroft, die weten misschien wel een creatieve oplossing voor je.

Jurriaan.
Getaway

Bericht door Getaway »

Jurriaan, een kortere bellhouse kan wel, past 1 op1, maar een kortere pri-as past niet (1 tandje meer) dus moet de hele bak uit elkaar.
dan zit je nog met de constante 4 wiel aandrijving, waar de Serie aandrijf ijn niet van houd :-(
Nu zijn er wel tussenbakken met een inschakkelbare 4 wiel (vroege 110's) of de tussen bak aanpassen voor inschakkelbare 4 wiel.
En blijf je rijden met de Discovery tussenbak (1:1,2) of past die ook aan (1:1,4 bv)

Een leuk project, maar pas op dat je niet van het een in het ander valt :-)

(ik zal nog even de link opzoeken voor de aanpassing in de tussenbak 2x4/4x4)

gr Eric
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

M'n vader heeft destijds bij Ashcroft een R380 gekocht voor achter z`n 200Tdi Defender 110. Deze bak moest inderdaad geheel uit elkaar om de motor op hetzelfde punt te laten staan....

Jurriaan.
aRumble

Bericht door aRumble »

de Defenderbak is korter

Anton
Plaats reactie