geen verlichting TD5 ?
geen verlichting TD5 ?
Hallo Prikkers
Ik heb een vraag De verlichting van mijn TD5 doet het niet meer, wel de remlichten en knipperlichten en de verstralers, ik heb de zekeringen vervangen en ook de kleine schakelaar om het licht aan te zetten.
Nu weet ik het niet meer, wie van jullie alles wetende prikkers kan me helpen?
Erwin
Ik heb een vraag De verlichting van mijn TD5 doet het niet meer, wel de remlichten en knipperlichten en de verstralers, ik heb de zekeringen vervangen en ook de kleine schakelaar om het licht aan te zetten.
Nu weet ik het niet meer, wie van jullie alles wetende prikkers kan me helpen?
Erwin
Re: geen verlichting TD5 ?
Met een multimeter moet je gaan meten waar je allemaal stroom hebt.
Beginnen bij 't begin, dus eerst achter je schakelaar, dan zekeringkast en dan richting je lampen.
Tijs
Beginnen bij 't begin, dus eerst achter je schakelaar, dan zekeringkast en dan richting je lampen.
Tijs
Waarschijnlijk heb je afgelopen week een keer met een trailer gereden, toch?
Bij de TD5 gaat alle electronica over de schakelaar heen. Gevolg is dat de schakelaar totaal verschroeid. Heb het zelf nu ook 2 keer gehad. Pas op waar je de schakelaar koopt, prijzen verschillen tussen de 65 en 130 euro bij de dealer!!
groeten Tijn
Bij de TD5 gaat alle electronica over de schakelaar heen. Gevolg is dat de schakelaar totaal verschroeid. Heb het zelf nu ook 2 keer gehad. Pas op waar je de schakelaar koopt, prijzen verschillen tussen de 65 en 130 euro bij de dealer!!
groeten Tijn
Tijn,
Ik heb inderdaad regelmatig een aanhangwagen erachter maar ik heb de schakelaar reeds vervangen?
Ik heb inderdaad regelmatig een aanhangwagen erachter maar ik heb de schakelaar reeds vervangen?
Had niet goed genoeg gelezen dat je de schakelaar al had vervangen.
Gebeurt soms weleens dat er een klein kabelbreukje is achter de schakelaar. Ik heb zelf ook een extra kabeltje liggen.
groeten tijn
Gebeurt soms weleens dat er een klein kabelbreukje is achter de schakelaar. Ik heb zelf ook een extra kabeltje liggen.
groeten tijn
hmmmm wat ik nu ga vertellen komt heeeeeeeeeel erg diep uit mijn geheugen... maar ik meen ooit eens op een ander forum gelezen te hebben dat iemand anders dat probleem ook had. Dit zou te maken gehad hebben met te dunne bedrading en er was toen e.e.a. weggesmolten..... (dan zou er toch een zekering kapot moeten zijn denk ik dan.. maar je weet nooit).
Dus mijn advies.. net zoals iemand anders al suggereerde....
doormeten.
Bart
Dus mijn advies.. net zoals iemand anders al suggereerde....
doormeten.
Bart
bedankt Tijs dan ga ik dit weekend maar eens mijn multi meter gebruiken die ik op advies van een prikker heb gekocht bij de Aldi.
Dag Erwin,
Was je verlichting probleem nog opgelost?
Ik heb hetzelfde euvel.
Mischien nog een tip waar ik zoeken moet
BVD
groeten,
Willem J
Was je verlichting probleem nog opgelost?
Ik heb hetzelfde euvel.
Mischien nog een tip waar ik zoeken moet
BVD
groeten,
Willem J