gordels in dakloze defender

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Guido

gordels in dakloze defender

Bericht door Guido »

Hallo alemaal,

Wie heeft er een goede oplossing voor de gordels en de achterklep als ik van de zomer mijn hardtop eraf wil halen???

groet Guido
Frans Bonnes

Re: gordels in dakloze defender

Bericht door Frans Bonnes »

Rolbeugel

FB
Stumpertje S III 2,25 D

Bericht door Stumpertje S III 2,25 D »

ik heb dat ook opgelost met een rolbeugel met daaraan twee lippen voor de driepuntsgordels. Werkt prima.

Voor de achterdeur: een losse achterklep van bv een ex leger 109, met 2 scharnieren aan de zijkant zodat ie als draaideurtje functioneert.

Als je een keer wil kijken bij mij in Gilze, laat maar even weten!

Groeten
Marco
Hans

Bericht door Hans »

Hmm,

Even helemaal formeel,
Niet alleen de gordel dient goedgekeurd te zijn maar ook het bevestigingspunt (door RDW, denk ik).
In de praktijk zal er niemand iets van zeggen als het maar wel overtuigend degelijk gemonteerd is.
(ken wel een geval waarbij iemand een vierpuntsgrodel met één M8 boutje en een carosseriering in een bodemplaat gemonteerd had....maar dat is vragen om commentaar!)
EXfietser

Bericht door EXfietser »

Moeten gordels niet met bouten met een hoge treksterkte zoals 12.9 gemonteerd worden? En dan aan een chassis balk of een officieel verstevigd bevestigingspunt?

Arnold.
Hans

Bericht door Hans »

Yep,

Wat precies de eisen, qua maatje bout ed, zijn weet ik niet maar eisen zijn er wel degelijk voor het bevestigingspunt in de type goedkeuring opgenomen wordt!
Stumpertje S III 2,25 D

Bericht door Stumpertje S III 2,25 D »

klopt inderdaad allemaal. In mijn geval gaat het om een serie III waar wel de onderste bevestigingspunten wel de originele zijn, maar de bovenste eigen maaksel is. Formeel hoeven er geen gordels in trouwens, maar als ze dr in zitten moeten ze in ieder geval aan de APK eisen voldoen.
Volgende maand moet ie gekeurd worden, ben ook benieuwd, maar de constructie die ik nu heb is in mijn ogen veel sterker dan de bevestiging aan de hard top die er eerst was.
Marco
arthur verhalle

Bericht door arthur verhalle »

Hoi,

ik heb een 110 defender 's zomers softtop die helemaal voldoet aan de eisen. Alles origineel landRover, maar reken erop dat je dan aardig moet investeren. Indien je daar prijs op stelt kan ik een stuklijstje naar je mailen...

groeten,

arthur
Plaats reactie