kentekenbewijs

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Maarten Schot

kentekenbewijs

Bericht door Maarten Schot »

Toen ik laatst probeerde mijn 88 over te schrijven, meldde de vrouw op het postkantoor dat ik een kopie deel drie nodig heb. Echter, ik heb alleen een deel een (met voertuiggegevens) en een deel twee ( met eigenaargegevens). Volgens mij heb ik nu genoeg papieren. Echter, bij mijn nieuwe kenteken van mn FC zitten een deel 1a, een deel 1b en een deel II.

Weet iemand hoe dit zit, en kan ik mijn 88 overschrijven, of moet ik een nieuw kentekenbewijs aanvragen?

groet

Maarten
onno

Re: kentekenbewijs

Bericht door onno »

Wat je schets klopt!

Maar dank zij de bureaucratie zal je waarschijnlijk een nieuw kentekenbewijs moeten aanvragen. Wat trouwends verder geen probleem is.

Ik moest laatst voor de apk een nieuw kentekenbewijs aanvragen omdat het oude dokument was geplastificeerd! Na lang zoeken in de boeken had de keurmeester een regeltje gevonden waaruit bleek dat dat niet mocht. Hij was al zinds de auto in mijn bezit kwam ergends rond 1990 al geplasificeerd!!

Onno
Erwin110TD

Bericht door Erwin110TD »

ik wilde mijn trekgegevens vermeld hebben op kenteken,
Alles opgestuurd naar Veendam,
omdat het niet kon worden vermeld kreeg ik mijn kentekenpapieren terug....

een compleet nieuw setje....zelf in 3'en te delen.... Dus volgens mij doen ze daar niet moeilijk over.

Erwin
110TD
[home.wanadoo.nl]
Disco

Bericht door Disco »

Copy deel 3 zit toch alleen bij oude kentekenpapieren klein vierkant geelof grijs papiertje
Tegenwoordig krijg je toch zo'n in 4en gedeeld a4 daar op staan de gegevens en die worden dan ongeldig gemaakt

dus bij oude kentekenpapieren zit hij wel, bij de nieuwe kentekenpapieren zit hij niet

kan het nakijken maar er zullen er best nog wel volgen die vertellen of ikonzin vertel of niet

Theo
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De oudere kentekens bestaan inderdaad uit 3 delen:
Deel 1 bevat de voertuiggegevens en is geel gekleurd bij personenwagens en grijs van kleur bij bedrijfswagens.
Deel 2 bevat de gegevens van de huidige eigenaar en er is een overschrijvingsbewijs aangehecht.
Het derde deel heet kopie deel 3 wat normaal gesproken niet bij de andere delen bewaard moet worden.

Om het voertuig te kunnen overschrijven naar een volgende eigenaar heb je deel 2 en kopie deel 3 nodig.
Als kopie deel 3 ontbreekt is het dus niet mogelijk om het voertuig over te schrijven. Dit staat overigens ook vermeld op deel 2.

De nieuwere kentekenpapieren bestaan ook uit 3 delen, echter met een andere benaming:
Deel 1a voor de voertuiggegevens.
Deel 1b voor de gegevens van de eigenaar.
Deel 2 als overschrijvingsbewijs.

Om een voertuig over te kunnen schrijven heb je dus bij de oudere kentekens geen deel 1 nodig en bij de nieuwere geen deel 1a.
Geef bij het verkopen van een voertuig pas het deel 1/1a aan de nieuwe eigenaar als hij betaald heeft en het vrijwaringsbewijs heeft overhandigd.
Zo heb je nog altijd iets achter de hand als het mis mocht gaan bij de verkoop.

Dennis B.
Maarten Schot

Bericht door Maarten Schot »

Ok, helder! Dank voor de uitgebreide uitleg.

Groet

Maarten
Plaats reactie