perkins motor

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
hans kuipers

perkins motor

Bericht door hans kuipers »

bedankt mannen

voor de reacties op vreemde motor
wie weet of heeft deze motoren te koop
en wie handelt in montego laros waar jullie het over hebben
ben zelf nog niet helemaal thuis in het laro wereldtje waar je alles weg kan snorren
alvast bedankt hans
Hermen Vlothuizen

Re: perkins motor

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Volgens mij zoek je een 1994 cc Perkins Prima turbodiesel zoals ze in de Austin Maestro en Montego werden ingebouwd tussen 1986 en 1994.

Er is een apart forum over de inbouw van zo'n Perkins Prima in Land Rovers:
[www.yojimbo.uklinux.net]

Ik heb er geen eigen ervaring mee, maar ik lees doorgaans meer negatieve berichten over zulke conversies dan positieve...

Hermen
wilberth

Bericht door wilberth »

montego is geen laro, maar een gewone luxe wagen van rover.
Zou echter eerste en kijken of je iemand kunt vinden met zo'n ding in een 90, zat net te bedenken dat je nog steeds niet zo heel ruim in je vermogen zit met zo'n 2.0td-je Dus beetje afhankelijk waar je de wgen voor wilt gebruiken. Kan me ook voorstellen dat z'n geringe prestaties bij lage toeren het ook wel niet echt een terrein monster zullen maken.

Misschien toch eens kijken of je ergens een proefritje kunt regelen voor je er veel geld en moeite in steekt en het straks net niet is wat je zoekt

Groet, Wilberth
met 2.25 D zonder vermogen, maar door groot koppel onderin, wel een fijne motor in het terrein
aRumble

Bericht door aRumble »

Ik heb een goede 500 kilometer met een montego motor in mijn 90 rond gereden.
Helaas past de motor met zijn koppel en toerengebied niet aan een lt77 bak.
trekkracht was met veel toeren op de bak goed,maar koppel was er niet.
Bij 80 km/uur rij je met veel toeren in zijn vier en zakt hij terug in zijn 5de versnelling.
Voor mij de beslissing om hem uit te bouwen en retour te brengen.
Daarna heb ik een 200tdi ingebouwd die me nu al twee jaar dik bevalt.

Ik heb de montego motor test gereden in een series en daar bleek de motor heel anders te reageren. De gearing van versnellingsbak en differencieels zijn daar dan ook anders.

Om de kosten hoef je het niet te laten. Een tweedehands 200 tdi is met inbouw even duur als een goede montego met conffersieblok en ombouw.
Vergeet niet dat de montego enige aanpassing van chassis, uitlaat en koelsysteem vraagt.

Mocht je voor de montego gaan is A&G unlimeted het aangewezen bedrijf die enige ervaring heeft.

Anton
wilberth

Bericht door wilberth »

bevestigd m'n vermoedens

Kom ook alleen maar lovende woorden tegen icm series en dan nog vooral de 88ers

Groet, Wilberth
edwarddonkers

Bericht door edwarddonkers »

Ze schijnen heel betrouwbaar te zijn in de Montego's, maar blijft ie ook betrouwbaar als ie veel harder moet werken, een Laro weegt toch heel wat meer dan een Montego...

Groeten Edward.
Disco

Bericht door Disco »

Smb bouwde deze toch in?
vermogen rond de 80 pk(vergelijkbaar met de 2,5turbo),ijzer sterk en makkelijk inbouwbaar zonder aanpassingen op een serie bak

de regeltjes van de RDW moet je goed nalezen, maar volgens mij levert het geen problemen

Theo
Plaats reactie