beste prikkers
ik heb een probleem met een aanhanger.
ik heb een aantal maanden geleden een dichte aanhanger gekocht tweedehands.
deze hebben we helemaal gestript en opgeknapt. De wanden bestonden uit hout dachten we maar met slopen kwamen we er achter dat er een hele stalen contructie in zit zeer stevig en in orde gelukkig.
Nu hebben we hem geschilderd en nieuw houd erin gemonteerd en dergelijke.
nieuwe aanhanger verlichtingsset gekocht maar we krijgen hem niet in orde .
ik heb er al een goede vriend naar laten kijken maar die krijgt het niet voor elkaar.
we weten niet wat het probleem is .
de verlichting werkt verkeerd en soms niet al van alles geprobeerd.
en tevens is het een probleem dat de ene spiraalveer wat hoger is dan de andere?
hij staat namelijk een beetje hoger aan 1 zijde.
Wie heeft er verstand van en kan me er mee helpen ik heb namelijk de aanhanger nodig voor de prikkers disco party.
Wie kan me helpen??????????
ik hoor het graag
groetjes disco1992
vraag over elektra van aanhanger en veren
Re: vraag over elektra van aanhanger en veren
Leg eens uit wat de verlichting wel en niet doet.
Frans Bonnes
Frans Bonnes
Dat is eigelijk iets waar je niet veel verkeerd aan kan doen. Gewoon even de stekkerdoos open bij de auto (klepje omhoog, niet direct uit elkaar). De tekening er bij. Dan met een testlampje kijken welk aansluiting wat is en of hij goed werkt. Dus bv remlicht aan, testlampje aan massa en de andere in het contact voor remlicht, nu moet het branden, doet het dat niet dan duw je hem een voor een in de andere gaten totdat hij wel brandt. Zo zoek je de aansluitingen na en test ze. Dan zorgen dat in de aanhanger de juiste draden in de juiste plaats in de stekker zitten. Er staan nr's bij de pennen, check dat met de auto en het schema. Vergeet niet de massa want anders gaat de boel heel vreemd branden. De lampen parallel natuurlijk en niet in serie.
Fred101
Fred101
Leen eens ergens een fietsendrager,
Die leg je omgekeerd op de grond met de elektra aangesloten,
Kan je gemakkelijk in je eentje controleren wat het wel en wat het niet doet.
Werk zo je weg terug naar het probleem??
Ik had het ook aan de Honda. De Bosal contact doos kon wel vuil en water verzamelen maar kon het niet kwijt. Het was een grote bonk roestige zooi geworden waarvan ik het knap vond dat dat er iets (ipv alles) ging branden.
Heb nu een doosje met een gaatje onderin voor water afvoer. en de polen dik in de lagervet gezet. werkt fabelhaft
En wat die veren betreft......kratjes bier aan de ene kant, chips aan de andere kant.
Suk6 met zoeken
JW
Die leg je omgekeerd op de grond met de elektra aangesloten,
Kan je gemakkelijk in je eentje controleren wat het wel en wat het niet doet.
Werk zo je weg terug naar het probleem??
Ik had het ook aan de Honda. De Bosal contact doos kon wel vuil en water verzamelen maar kon het niet kwijt. Het was een grote bonk roestige zooi geworden waarvan ik het knap vond dat dat er iets (ipv alles) ging branden.
Heb nu een doosje met een gaatje onderin voor water afvoer. en de polen dik in de lagervet gezet. werkt fabelhaft
En wat die veren betreft......kratjes bier aan de ene kant, chips aan de andere kant.
Suk6 met zoeken
JW