Van linksgestuurd naar rechtsgestuurd

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Paul

Van linksgestuurd naar rechtsgestuurd

Bericht door Paul »

Ik ben van plan met mijn Freelander langere tijd (2 jaar) in o.a. Nieuw-Zeeland, Australie en zuidelijk Afrika te rijden. De auto met alle toebehoren als daktent, campinggerei, jerrycans etc. etc. zal daarheen verscheept worden. Een auto daar aanschaffen is voor mij om diverse redenen geen optie dus a.u.b. geen suggesties in die trant. Vanwege allerlei redenen en regeltjes wil ik mijn Freelander om (laten) bouwen van een linksgestuurde naar een rechtsgestuurde auto. Op zich lijkt dit niet onmogelijk, maar is dit redelijkerwijs wel te doen? Wie heeft hiermee ervaring, weet wat de kosten zijn, weet betrouwbare ombouwadressen etc. Alvast bedankt voor je reactie.
bart74

Re: Van linksgestuurd naar rechtsgestuurd

Bericht door bart74 »

Is het niet goedkoper een auto uit Engeland te halen. En deze later weer te verkopen?

Bart
Momenteel fietser

Bericht door Momenteel fietser »

Het lijkt mij heel veel werk en redelijk kostbaar voor maar twee jaar?. Is het echt nodig?

Arnold.
wilberth

Bericht door wilberth »

Ben niet bekend met de freelander, maar onderschat het niet. Zelfs als het in het plaatwerk zou passen zal er een heleboel van dash, bedraging, trappers en heel het stuurspul wel niet meer passen. Ook andere koplampjes zijn nodig.

Als je echt naar RHD moet en je wilt de wagen persé hier hebben voor opbouw, dan ben ik met Bart. Haal er 1 in engeland en doe hem later weer weg (daar terplekke of terug naar G

Lijkt me goedkopere oplossing en dan kun je de tijd die je bespaard gebruiken voor het opbouwen voor de reis.

Succes met de afweging, groet Wilberth
88Serie123

Bericht door 88Serie123 »

Lijkt mij ook een goedkopere oplossing. Er zijn goedkope Freelanders te vinden in de UK zonder belasting etc. Verschepen vanuit de UK lijkt mij ook makkelijker. Die Engelsen hebben nog steeds een goede afstemming met hun oude kolonies. In de LRE of LRO worden nog wel eens scherpe aanbiedingen gedaan van overjarige export modellen. Of via Ebay
Plaats reactie