Hallo,
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van gordels bij de tweede bank van een series (IIA) stationwagon. Tot nu zette ik de kinderstoel met spanbanden vast en zat zoonlief in de gordel van de stoel maar het wordt een grote jongen en zo'n stoelverkleiner heeft geen eigen gordel.
Voorin is dat geen probleem maar af en toe moet hij achterin en dat wil ik graag oplossen.
Alvast bedankt,
Erik.
Gordels in series stationwagen
Re: Gordels in series stationwagen
Geen eigen ervaring, maar een vriend van mij heeft gordels achterin zijn 110 CSW geplaatst. De beide bevestigingspunten aan de kant van de deur moeten volgens mij uitwisselbaar zijn. Geen idee hoe het zit met de uitwisselbaarheid van de bevestigingen in het midden, want ik kan me voorstellen dat die op het chassis rusten en dat er een verschil is.
Wel zijn er voor zo'n positie universele "anchorage plates" te koop. Voorheen deed Britax in gordels voor Land Rovers, maar zij lijken zich nu alleen op kinderzitjes te richten. De andere producent waar ik van weet, vind je hier:
[www.securon.co.uk]
Hermen
Wel zijn er voor zo'n positie universele "anchorage plates" te koop. Voorheen deed Britax in gordels voor Land Rovers, maar zij lijken zich nu alleen op kinderzitjes te richten. De andere producent waar ik van weet, vind je hier:
[www.securon.co.uk]
Hermen
Hoi Erik,
Ik heb net in mijn SIII 109 Stawag gordels achterin geplaatst voor de boys. Aan de zijkant zaten de bevestigingspunten zodat ik nu (waren mee gekomen met gebruikte gordels) twee schuine stukken over heb.
In het midden heb ik het door de bank heen op de stalen balk van de bank gemonteerd. Geen idee of dit origineel zo mag, maar als ik bij nieuwerwedse auto's kijk met neerklapbare banken dan zit het ook niet aan de bodemplaat bevestigd.
A.s. zondag ben ik in Duiven, mocht je willen kijken (kan ik ook de schuine stukken mee nemen als je wilt).
Eind April voor de APK. In het ergste geval gaan ze er uit met de keuring.
Apke
www.larrie.nl
Ik heb net in mijn SIII 109 Stawag gordels achterin geplaatst voor de boys. Aan de zijkant zaten de bevestigingspunten zodat ik nu (waren mee gekomen met gebruikte gordels) twee schuine stukken over heb.
In het midden heb ik het door de bank heen op de stalen balk van de bank gemonteerd. Geen idee of dit origineel zo mag, maar als ik bij nieuwerwedse auto's kijk met neerklapbare banken dan zit het ook niet aan de bodemplaat bevestigd.
A.s. zondag ben ik in Duiven, mocht je willen kijken (kan ik ook de schuine stukken mee nemen als je wilt).
Eind April voor de APK. In het ergste geval gaan ze er uit met de keuring.
Apke
www.larrie.nl
Helaas helaas kan ik niet naar Duiven, ik heb haast altijd wel wat als er op LR gebied wat te beleven valt.
Wat voor gordels heb je gebruikt?
Grt,
Erik.
Grt,
Erik.
Helaas helaas kan ik niet naar Duiven, ik heb haast altijd wel wat als er op LR gebied wat te beleven valt.
Grt,
Erik.
Grt,
Erik.
Ik heb achterin gebruikte gordels uit een Defender gekocht. Het voordeel is dat ze "als gegoten" in de auto zitten.
Voorin heb ik van die Halfords dingen .... ach niet echt verkerd, maar ook niet perfect.
Apke
www.larrie.nl
Voorin heb ik van die Halfords dingen .... ach niet echt verkerd, maar ook niet perfect.
Apke
www.larrie.nl