hoofdremcilinder conversie

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
ton van der sluijs

hoofdremcilinder conversie

Bericht door ton van der sluijs »

Hallo mensen.
ik las ergens, dat iemand een 109 vooras onder een 88 had zitten en dat de rem daardoor dieper ingetrapt moet worden. Ik heb dat probleem al jaren , zonder dat ik de link had gelegd. Mijn vraag is deze: ik heb een 88 series 2 uit 1962 met een orginele hoofdrem en een 109 vooras.. is het veel werk om het om te bouwen naar 109? het moet er wel een zijn zonder rembekrachtiger omdat ik daar de ruimte niet voor heb onder de kap. Zo ja, wat kost zo'n cilinder of heeft iemand een goede tweedehands?

groetjes Ton van der Sluijs
Dennis101

Re: hoofdremcilinder conversie

Bericht door Dennis101 »

Het is eenvoudig om de remcilinder te vervangen door een LWB exemplaar zolang je hetzelfde type gebruikt.
Waarschijnlijk zit er bij jou een CB-type cilinder op (met grote zeskant aan de achterkant).
Neem geen risico en koop alleen nieuwe remdelen !
Een LWB cilinder kost rond de 35 euro.

Dennis B.
Arno

Bericht door Arno »

Hallo Ton,
Dat was ik dus met mijn 88" serie II uit 1970 en een 109" vooras. Ik heb inderdaad een nieuwe hoofdremcilinder voor 35 Euro gekocht bij het bekende adres in Oisterwijk. Het inbouwen stelde niet veel voor. De montage is identiek. Alleen even opletten op de aansluitingen van de remleidingen. Bij mij was dit net andersom. Het resultaat is perfect.
Groet,
Arno van de Schoot
Oirschot
ton van der sluijs

Bericht door ton van der sluijs »

Jongens bedankt voor de reactie. Ik zal jullie raad opvolgen en nieuw kopen (ik had er geen idee van wat dat moest kosten.) maarre.... Bij WIE in Oisterwijk? Ik ga altijd naar Kimman in Haarlem of naar van Dam in Zeist; zijn die duurder dan?

groetjes Ton
Plaats reactie