band op motorkap

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Nick

band op motorkap

Bericht door Nick »

Hoi.

Ik heb na mij vertrouwde def 90 td uit 1989 een nieuwe TD5 90 aangeschaft.
Rijd erg lekker hoef niet meer (nog niet) te sleutelen enz. , maar ik mis het reservewiel toch wel op de motorkap, dat hoort er gewoon bij.
Zag ik laatst in het 4WD magazine een adv van daams dat zij zo iets hadden een traan plaat op de kap en een verstevigings plaat onder de kap. Dit leek mij erg mooi, tot ik de prijs van deze stukjes aluminium hoorde ruim 400 euro ex de kosten voor montage.

Mijn vraag is nu heeft iemand ervaring met het plaatsen van het reservewiel op de kap bij een TD5 en/of info hier omtrend.

Alvast bedankt.
Aad G

Re: band op motorkap

Bericht door Aad G »

het is misschien wat lomp maar als je 5 mm traanplaat neemt, dit goed vastzet op je kap kan je er met je hele familie de horlepiep op gaan staan te dansen.
Gewoon op maat laten knippen en rondbuigen bij de betere ijzerzaak.
Beetje slijmen, krijg je veel voor elkaar. Vlaaien doen ook wonderen.

Als je dit te duur vindt ga je naar een lompenhandel in metaal.
Daar koop je aluminium per kg.
Da`s echt lachen (prijs)

Nog goedkoper is het er bij mij afhalen, maar het zit wel goed vast.

groetjes

Aad
The vreselijk shiny No Mud

Bericht door The vreselijk shiny No Mud »

Dus Aad, al jij met mij de rit van je leven maakt zondag op een aangeveegde parkeerplaats in een .....echte Range... en Lia (mijn wederhelft) filmt de demontage close up van ene Nick bij jouw LR, dan is er toch bewijs dat dit advies ter harte is genomen.

Jan NM
Aad G

Bericht door Aad G »

Tja ik ben bang van wel.
Ik kan hem ook op humanitaire grond een adres geven waar je zonder kleerscheuren traanplaat kan krijgen.
(no hard feelings Nick)
Mike

Bericht door Mike »

5mm knippen? Als je het niet erg vindt schud ik je hand maar niet.. Niet persoonlijk bedoeld hoor..
Aad G

Bericht door Aad G »

Daar hebben wij een enorme plaatschaar voor, maar met een decoupeerzaag en de juiste blaadjes kom je een eind.

In mijn Lw heb ik de vloerplaten m`t handje gezaagd.

Gaat goed hoor.
Henk

Bericht door Henk »

Op Ebay Duitsland staat er eentje te koop voor een TD5

Henk
Mike

Bericht door Mike »

Gelukkig maar.. Stel je voor dat je met een of ander misvormd groot rechterarm gaat lopen. Wie weet wat de mensen gaan denken dan. ;-p
Plaats reactie