Zijn er prikkers die ervaring hebben met de Milemarker hydraulische lier, welke standaard gebruik maakt van de stuurbekrachtigingspomp?
Of, zoals op [www.4x4winches.com] wordt aangeboden met een aangepaste *ZF74 Pump?
Ben benieuwd naar de ervaringen met deze lier, vooral mbt tot de pomp- en trekcapaciteiten.
De discussie elektrisch/hydraulisch is al gevoerd. Het gaat me vooral om de ervaringen.
gr. Menno
[www.qwerty-realisatie.nl]
Milemarker hydraulische lier
Re: Milemarker hydraulische lier
Pa-ul heeft d'r een opzitten(nu dus niet wand alles ligt in hoopjes naast zijn chassie)
Kijk even hij had een posting over een chassie(je kunt ook op Pernis zoeken)
Groeten Theo Kaufmann/disco
Kijk even hij had een posting over een chassie(je kunt ook op Pernis zoeken)
Groeten Theo Kaufmann/disco
als je een hydraulische lier over een stuurbekrachtigings-pomp zet is da pomp het deel wat stuk gaat. Als je lang veel druk vraagt krijg je grote temperatuurstijging van de olie waardoor de pomp hard slijt.
Groeten Frank
Groeten Frank
misschien een idee om een ekstra pomp te monteren en een gescheiden systeem
fabriceren.
verder geen ervaring met deze lieren, heb er wel goede dingen over gelezen ( maar weet ook niet meer waar )
janzzen
fabriceren.
verder geen ervaring met deze lieren, heb er wel goede dingen over gelezen ( maar weet ook niet meer waar )
janzzen
Hoi Menno ik heb al een paar jaar een hydraulische lier. Tot nu toe ben ik er erg tevreden mee.Ik heb em destijtds in Engeland (Billing) gekocht inclusief extra pomp oliekoeler,ventielen en mounting bracket voor op m'n 300 Tdi.Er is tijdens het lieren op een of andere clubdag best wel eens een hoongelach uit het publiek gekomenof opmerkingen over b.v. brood mee nemen om dat het niet erg snel gaat.Maar een keer in Mijdrecht waar het terrein zo erg was dat je de ene kabellengte na de andere moest lieren, bleken veel accu's van elektrische lieren het voor gezien te houden maar de milemarker had geen centje pijn.Ik heb eigenlijk ook nooit kunnen constateren dat de olie gevaarlijkheet werd.Een maat van mij heeft in Frankrijk wel eens twee dode auto tegelijk de helling op getrokken ook geen probleem. Voor het langzaam draaien van de lier tegen te gaan zijn trouwens wel oplossingen. Er was eens een T*y*ta met de stuurbekrachtigings pomp van een vrachtwagen. Zelf wil ik graag een pomp met een variabele opbrengst dit houdt in dat als er weinig belasting op de kabel staat de pomp een hoge flow levert maar relatief weinig druk , gevolg snel in halen van de kabel.Als de belasting van de kabel groter wordt ,wordt de druk automatisch hoger maar ten koste van de snel heid de lier is dan wel beresterk.Let er bij het plaatsen van een eventuele zwaardere pomp wel op dat het door de pomp gevraagde vermogen (Kilowatt) wel door de snaar op de poulie kan worden overgebracht dit probleem heb je niet bij directe aandrijving via PTO.
Als je nog specifieke vragen hebt hoor ik het wel, groetjes Pa-ul
Als je nog specifieke vragen hebt hoor ik het wel, groetjes Pa-ul
Hoi Pa-ul,
Kijk, daar hebben we wat aan. Als ik nog vragen heb hoor je ze zeker. Tot zover bedankt.
Gr. Menno
Kijk, daar hebben we wat aan. Als ik nog vragen heb hoor je ze zeker. Tot zover bedankt.
Gr. Menno