montagematen knipperlicht?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hermen Vlothuizen

montagematen knipperlicht?

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Vanwege terreinrijschade wil ik komende week een vervangend maar erg oud voorscherm op mijn SIII monteren. De gaten waarin je de twee kleine lampjes op het scherm monteert zijn flink door corrosie aangetast, al zul je dat niet zien wanneer de lampjes weer op hun plek zitten. Om het monteren wat makkelijker te maken, kan iemand in twee aluminium plaatjes de correcte montagegaten voor mij stansen, mits ik de maten en onderlinge positie van de nodige gaten kan doorgeven. Die plaatjes wil ik vervolgens met popnagels vastzetten.

Zelf heb ik op dit moment geen Land Rover en geen lampje in de buurt om die maten op te nemen. Mocht iemand hier zo'n lampje paraat hebben, zou het mij erg helpen als 'ie voor mij het volgende zou willen meten:

De diameter van de gaten X en Y en de hart op hart afstand tussen X en Y. Zie hieronder een poging e.e.a. in ASCI te verduidelijken.

Hermen

Y

X

Y Y
A3

Re: montagematen knipperlicht?

Bericht door A3 »

Hermen,
in centimeters:

het centrale gat is 3.3 doorsnee
Daaromheen zitten 3 gaatjes met een doorsnee van 0.4 (dus iets kleiner boren/stansen voor de zelftappers)
De afstand van deze 3 gaatjes tot het centrale gat is 0.4
De onderlinge afstand van 2 van deze gaatjes is 3.35 en de afstand van het 3e gaatje tot de twee andere is 3.7
Hermen Vlothuizen

Re: montagematen knipperlicht?

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Geweldig, heel hartelijk dank!

Hermen
Plaats reactie