veerbladen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
RoadRocket

veerbladen

Bericht door RoadRocket »

ik heb 'met licht vooruitziende blik' een gebruikt setje veerbladen voor niet al te veel aangeschaft waarvan ik vooraf wist dat ik er achter 1 'minder' zou zijn. Nu ik ze daadwerkelijk heb blijkt deze niet zozeer 'minder' te zijn maar zit er een 11-blads (88) en een iets langer 10-blads (109) bij. Op zoek dus naar een broertje voor het 11-blads exemplaar...

nu lees ik dat er officieel verschil hoort te zitten tussen linkse en rechtste bladen maar waar kan ik aan herkennen welke kant ik heb (en welke ik dus nog zoek)? Hetzelfde geld voor de voorzijde natuurlijk ook bij het monteren van het zaakje......

de voorste komen van een LW en hebben 1 blad meer (10) tov de standaard series (9), kan voor de 'lift' geen kwaad, toch?

robert
SIII 88 benzine
<a href="[boesmans.web-log.nl&quot]; target="_blank">boesmans.web-log.nl</a>
Jan F.

Re: veerbladen

Bericht door Jan F. »

[www.expeditionlandrover.info]

misschien je antwoord? anders even verder kijken op deze site....

Groet, Jan F.
"The Real 90"
RoadRocket

leuke site, dat wel....maarre....hoe kan ik aan het blad zien welk partnr (links dan wel rechts) het zou moeten zijn....?
Jan F.

Bericht door Jan F. »

staat erin geslagen......alleen een LW staat nergens in de lijst.

Groet, Jan F.
"The Real 90"
RoadRocket

mh...dan zal ik eens op zoek gaan 'tussen het bruin'....enig idee waar ergens?
henri

Bericht door henri »

ik geloof dat de rechter veer ietsiepietsie 'hoger' is dan de linker. als je de tank vol hebt zou de auto recht moeten staan. heb ik weleens gehoord.
ik heb vorig jaar ook de veren vervangen (gebruikte veren) maar kon er toen geen verschil in vinden.
maar een series met orginele veren staat bijna nooit recht.

mzzl
P&amp;O109V8+RR

Bericht door P&amp;O109V8+RR »

[www.prikpagina.nl]

suc6 met vervangen, dit kan je een vloek of 2 ontlokken

gr.
peter
Plaats reactie