Vanmorgen een klein plasje olie onder de laro.......
Uitgevonden dat dit van een slang komt naast mijn motorblok.
Aan de rechterzijde onder de dynamo loopt een slang van oliekoeleraansluiting
naar motorblok. Eigenlijk om het oliefilter heen. Wie weet wat deze slang precies
verbind????
Ik ga hem maar vast uitnemen en kijken of ik voor zondag nog een nieuwe kan krijgen bij Ron of zo.
Groetjes,
James, Laro 109 "Morgaine"
O, Ja ik heb ook mijn foto op gestuurd voor het smoelenboek!
lekkage
Afsluiten mogelijk? -> graag advies v.d. expert.
Hoi james,
In mijn gedachten staat dat dit de leiding is die van de oliekoeler komt en dan de binnenkant van het frame langs loopt en eindigt bij een soort T-stuk. Aan dit T-stuk zit dan ook weer het oliefilter bevestigd. Waarom er voor deze constructie voor gekozen is en waar het allemaal voor dient is weet ik niet precies (afgezien natuurlijk dat het bedoeld is voor het schhonmaken en koelen v.d olie).
Ik heb enkele malen hier op het prikbord zien staan dat de oliekoeler bij normaal gebruik eigenlijk niet nodig is. Misschien kun je dit stuk afsluiten. Hopelijk heeft iemand anders hier op het prikbord een antwoord op.
Persoonlijk zou ik maandag Ron Bolleboom of een andere leverancier bellen om per post het onderdeel te laten osturen. Ik denk dat dit stukje slang in 1 avond simpel te vervangen is. (Afgezien van de rotplek waar het zich bevind).
Gr,
Marchel
In mijn gedachten staat dat dit de leiding is die van de oliekoeler komt en dan de binnenkant van het frame langs loopt en eindigt bij een soort T-stuk. Aan dit T-stuk zit dan ook weer het oliefilter bevestigd. Waarom er voor deze constructie voor gekozen is en waar het allemaal voor dient is weet ik niet precies (afgezien natuurlijk dat het bedoeld is voor het schhonmaken en koelen v.d olie).
Ik heb enkele malen hier op het prikbord zien staan dat de oliekoeler bij normaal gebruik eigenlijk niet nodig is. Misschien kun je dit stuk afsluiten. Hopelijk heeft iemand anders hier op het prikbord een antwoord op.
Persoonlijk zou ik maandag Ron Bolleboom of een andere leverancier bellen om per post het onderdeel te laten osturen. Ik denk dat dit stukje slang in 1 avond simpel te vervangen is. (Afgezien van de rotplek waar het zich bevind).
Gr,
Marchel
Re: Afsluiten mogelijk? -> graag advies v.d. expert.
hallo james
ik heb het zelfde probleem gehad bij de lightweight van me.
Als je besluit de oliekoeler er uit te halen, is het slangetje wat jij kapot hebt overbodig.
Zelf heb ik de nippel van het slangetje dichtgelast en er weer in gedraaid en verder vanaf dit punt alles wat betreft oliekoeler weggehaald. (thermostaat en alle slangen en de oliekoeler zelf.)
Onder waar de slang het carter in gaat heb ik ook de bout dicht gesoldeerd Het is reuze simpel en je bent een hoop slangen en gedoe onder je kap kwijt wat anders toch maar kan lekken en stukgaan, terwijl het in mijn ogen totaal geen nut heeft
ik hoop dat je hier wat mee kunt.
succes
martin kuikman
lightweight (restauratie)
ik heb het zelfde probleem gehad bij de lightweight van me.
Als je besluit de oliekoeler er uit te halen, is het slangetje wat jij kapot hebt overbodig.
Zelf heb ik de nippel van het slangetje dichtgelast en er weer in gedraaid en verder vanaf dit punt alles wat betreft oliekoeler weggehaald. (thermostaat en alle slangen en de oliekoeler zelf.)
Onder waar de slang het carter in gaat heb ik ook de bout dicht gesoldeerd Het is reuze simpel en je bent een hoop slangen en gedoe onder je kap kwijt wat anders toch maar kan lekken en stukgaan, terwijl het in mijn ogen totaal geen nut heeft
ik hoop dat je hier wat mee kunt.
succes
martin kuikman
lightweight (restauratie)
Re: lekkage
als het een 109 of 88 is kan je de koeler beter verwijderen dan gaat de motor ook langer mee deze kompt niet op temperatuur met een koeler er op
Re: lekkage
dank voor de reacties ik heb besloten om de boel eerdaags maar weg te nemen.