vet
Re: vet
nee
zover ik dat weet niet dit komt door de andere aditieven die ze
in de band gebruiken en ze zijn gevulkaniseerd
daar naast zouden je banden er tezacht door kunnen worden.(meer slijtage
en minder grip = gevaar op de weg)
je banden zijn van een harder materiaal gemaakt dan deurrubbers
die ook zacht en flexibel moeten blijven
maar er zal uiteraart wel iets voor op de markt zijn maar zelf weet ik
niet wat.
ff bandenboer bellen
groet`n peter109D
zover ik dat weet niet dit komt door de andere aditieven die ze
in de band gebruiken en ze zijn gevulkaniseerd
daar naast zouden je banden er tezacht door kunnen worden.(meer slijtage
en minder grip = gevaar op de weg)
je banden zijn van een harder materiaal gemaakt dan deurrubbers
die ook zacht en flexibel moeten blijven
maar er zal uiteraart wel iets voor op de markt zijn maar zelf weet ik
niet wat.
ff bandenboer bellen
groet`n peter109D
Re: -Cool
binnen banden en binnenkant zijn beide
van een zachter zoort rubber
dus is talkpoeder niet geschikt voor conservering van de
buitenkant buitenband
talkpoeder zorgt ervoor dat de binnenb niet aan de buitenbinnenkant?? plakt
met gevolgen onder het rijden (bv.scheuren)
groet`n peter109D
van een zachter zoort rubber
dus is talkpoeder niet geschikt voor conservering van de
buitenkant buitenband
talkpoeder zorgt ervoor dat de binnenb niet aan de buitenbinnenkant?? plakt
met gevolgen onder het rijden (bv.scheuren)
groet`n peter109D
Re: vet
gewoon doen niek.
volgens mij moet het kunnen. Dat het rubber wat weker word komt het comfort ten goede, de wegligging met zacht rubber word ook alleen maar beter (formule 1 banden kun je kneden als kauwgum) en het vetlaagje op het loopvlak... ach na 2 stoplichten en een zebrapad is dat er ook vast wel afgesleten
daarbij is de drukbelasting van zwelgje zodanig dat ie dat beetje vet gewoon wegdrukt....
het laatste bijkomende voordeel is dat als je door de modder rijd de hele prut er ook zo weer afvalt, kortom, alleen maar voordelen.
ik ga NU nog mijn banden onder de H200 behandelen!!
janzzen
volgens mij moet het kunnen. Dat het rubber wat weker word komt het comfort ten goede, de wegligging met zacht rubber word ook alleen maar beter (formule 1 banden kun je kneden als kauwgum) en het vetlaagje op het loopvlak... ach na 2 stoplichten en een zebrapad is dat er ook vast wel afgesleten

het laatste bijkomende voordeel is dat als je door de modder rijd de hele prut er ook zo weer afvalt, kortom, alleen maar voordelen.
ik ga NU nog mijn banden onder de H200 behandelen!!
janzzen
Re: vet
Het is nogal belangrijk dat het juiste vet vet wordt gebruikt voor de juiste rubbersoort. Op het werk gebruiken we siliconenvet voor rubberen O-ringen. Maar dat is weer speciaal rubber dat tegen hogere temperaturen allerlei chenicalien etc. kan. Voor autobanden weet ik het niet. Ik denk dat bovenstaande afwegingen over de hardheid van het rubber en de wegligging zeker terecht zijn.
Ik denk dat je beter even kan informeren bij een banden fabrikant voordat je mischien gevaarlijke dingen gaat doen.
Siliconevet wordt ook aangeraden door de O-ringen fabrikant. Tenminste voor de O-ringen die wij gebruiken. We hebben trouwens ook applicaties waar de ringen juist niet ingevet mogen worden.
Het is helemaal afhankelijk van de toepassing en de rubbersoort.
Suc6,
Arnold.
P.S. Lijkt trouwens best vieze klus om je banden in de vaseline te zetten. Moet je het ook in grootverpakking halen denk ik.
Re: vet
Het enige echte antwoord komt nu:
Banden zijn niet olie en vet bestendig, elke vorm van vet of olie zal het rubber aantasten. Dus wil je je banden aan gort helpen, dan moet je het er opsmeren. Ook bandenzwart heeft een nadelige werking, het wordt overigens alleen maar gebruikt om banden een frisser uiterlijk te geven om verkoop van auto's te bevorderen, de banden lijken dan wat nieuwer.
O-ringen zijn over het algemeen olie en vet bestendig, vandaar dat het geen probleem is om deze in te vetten met één of ander smeermiddel.
De enige juiste manier om banden te coserveren is om ze droog en vooral donker op te slaan. Licht (en met name de ozon) tast het rubber na verloop van tijd aan. Het ene merk banden is beter bestand tegen ozon dan de ander, maar allemaal worden ze aangetast.
De tekst van Arnold geeft een goed beeld
Kees
Banden zijn niet olie en vet bestendig, elke vorm van vet of olie zal het rubber aantasten. Dus wil je je banden aan gort helpen, dan moet je het er opsmeren. Ook bandenzwart heeft een nadelige werking, het wordt overigens alleen maar gebruikt om banden een frisser uiterlijk te geven om verkoop van auto's te bevorderen, de banden lijken dan wat nieuwer.
O-ringen zijn over het algemeen olie en vet bestendig, vandaar dat het geen probleem is om deze in te vetten met één of ander smeermiddel.
De enige juiste manier om banden te coserveren is om ze droog en vooral donker op te slaan. Licht (en met name de ozon) tast het rubber na verloop van tijd aan. Het ene merk banden is beter bestand tegen ozon dan de ander, maar allemaal worden ze aangetast.
De tekst van Arnold geeft een goed beeld
Kees