accubak+ruitensproeier

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
peter-rode-110-Tdi

accubak+ruitensproeier

Bericht door peter-rode-110-Tdi »

Beste prikkers,

heb 2 kleine vraagjes.
Allereerst de bak onder de stoel waar de accu zit. Daar zitten een aantal hele mooie ronde gaten in. Volgens mij horen daar ook hele mooie ronde rubbers in te zitten. Of hebben die dingen een andere functie ?? Ik heb er in ieder geval geen rubbers zitten. Kun je die ergens krijgen ??

Als 2-de: mijn ruitensproeiers hebben de vervelende gewoonte overal heen te spuiten behalve op de ramen. nu heb ik ze al een aantal keren doorgeprikt, maar dat helpt dan even en dan...... gaan we weer. Nu wilde ik ze er helemaal afhalen en goed schoonmaken. Alleen.... hoe doe je dat ?? Kun je ze er gewoon aftrekken of moet je je dashboard een stukkie loshalen.

bedankt maar weer !!
morris

Re: accubak+ruitensproeier

Bericht door morris »

als je een compresor hep na de slang los maken en met weing lucht door blaasen helpt ook somsen de rubbers kan je in elke doe het zelf zaak kopen en volgens mij zijn het lucht gaten om je vrij gekommen warmte van de accu te laten weg gaan dus voor een goede venteilatei
PaNiek

Bericht door PaNiek »

Als je die grote gaten bovenin de achterwand bedoelt: die zijn bij onze Tdi altijd open geweest en gebleven.

Heb hetzelfde probleem met de ruitensproeier. Heb het vervangende onderdeel gekocht: PRC5736 Screenwash jet. Dit is het plastic blokje met de twee sproeiertjes. Dit dient aan de binnenzijde van de cabine te worden vastgemaakt met een koperen bout (M13 zo te zien), dus dat betekent dat het dashbord los moet want ik dacht niet dat je er door de asbakopening bij kunt. Hou me op de hoogte, want ik moet het nog steeds monteren.

Niek
PaNiek

Bericht door PaNiek »

Voor alle duidelijkheid: onze Tdi heeft slechts 1 PRC5736 en wel onder het midden van de ruit, die (niet dus) beide ruiten bevochtigt.
Paul KampeerRover

Bericht door Paul KampeerRover »

Ook ik heb dat probleem gehad en het kunststof tuutje met daarin de 2 sproeikopjes bleek je er redelijk eenvoudig af te kunnen trekken.
Dat heb ik vervolgens uitgekookt in eren pannetje water en teruggemonteerd met een beetje 10 seconden lijm.
Inmiddels 1 1/2 jaar geleden gedaan en tot nu toe geen problemen.

Je kunt het allicht op deze manier proberen, als het niet lukt kun je alsnog besluiten het dashbord open te maken.

succes.

gr. Paul
Pa-ul

Bericht door Pa-ul »

Hoi peter,
De gaten in de accubak zijn om de accubak te ventileren en zo vrij te houden van (explosive) gassen die bij het laden van een accu vrij kunnen komen.
Indien je een onderhoudsvrije accu hebt is deze meestal voor zien van een tuutje waar een slangetje op bevestgd kan worden,op deze manier kan je de gassen ook afvoeren en zou je de bak toch kunnen dicht maken

Je ruitensproeier kun je er gewoon RECHT aftrekken , deze zit er op geklikt.Als je de rest wilt demonteren moet het halve dashboard uitelkaar en is heidens karwei.

sucses,Paul
Puffino

Bericht door Puffino »

Het viel mij op dat ik WEL afdichtings rubbertjes (of plasticjes, liever gezegd) had zitten in de grote ronde gaten, maar niet in de andere gaten.

Ga je ooit naar een stoffig landje, of lekker diep de vloeibare massa's opzoeken, stop het dan dicht, een accu die je onder je stoel hebt houdt niet van trope er overheen. Ik heb zelf de accu;s niet op die plek, dus voor mij is het simpel: dichttapen die boel. Heerlijk, das dicht.

Was op IJsland handig geweest als ik het VOOR die tijd had gedaan, jeempie wat een rotzooi waaide er naar binnen in die bak zeg, gatver.

Sander Lelieveld

"Snorkel" - 110 ex-Mariniers 1989 2.5D n/a

<a href="[snorkel.runde.nl] src="[snorkel.runde.nl];
Meer over de tuff van puff op [snorkel.runde.nl]
Peter-rode110-300Tdi

Bericht door Peter-rode110-300Tdi »

Inderdaad, is er maar 1-tje !! Kun je niet zien aan dat nieuwe onderdeel of het uit 2 delen bestaat. Oftewel 1 deel zet je vast met die moer achter het dashboard en deel nummer 2 klik je er van de buitenkant in........ (hoop ik)
Heb net met redelijk wat kracht gebruikt om hem eraf te krijgen, maar volgens mij vindt ie dat niet echt leuk......
Plaats reactie