Tijdje geleden het idee opgepakt om een overdruk systeem
te maken voor m'n lier omdat na een ritje onder water
de motor en tandwielenkast gedeeltelijk water hadden binnen
gekregen.
Op de motor zal orgineel al een aansluitnippel dus daar hoefde
ik niets aan te doen.
Op de tandwielenkast heb ik opzet nippel gebruikt van een
"frans" fietsventiel.
Gaatje geboord in de lier "auw" en met super seconde lijm de
nippel vastgezet.
Nu nog een een mini compressor pompje op de kop tikken zodat ik
de boel kan aansluiten.
Foto's zijn te zien op [megamannen.web-log.nl]
Groeten Laurens
zelfbouw overdruksysteem lier
Re: zelfbouw overdruksysteem lier
Als ik jou was zou ik die relais ook in een waterdicht kistje doen. die relais vinden water en modder ook niet lekker (ervaring) ziet er verder wel goed uit.
Groeten Frank 110V8!
Groeten Frank 110V8!
Goed idee,zorg wel voor gereduceerde luchtdruk 0,2 a 0,3 bar moet al voldoende zijn.
Paul
Paul
De complete relais en bijbehorende thermische beveiligingsprint is volgegoten
met kit.
Dit is vanuit de fabriek al gedaan.
Ex humvee Warn lier.
Groeten Laurens
met kit.
Dit is vanuit de fabriek al gedaan.
Ex humvee Warn lier.
Groeten Laurens
bij de oude nekaf hadden ze ook zo'n systeem.met een schuif trok je dan de carterontluchting dicht en door koperen buisjes ging de overdruk naar de voor en achteras, versnellingsbakken, verdeelkap en nog wat dingen die ik zo snel ff niet meer weet. werkte prima maar je moest er wel voor zorgen dat altijd de motor bleef lopen. met een benzineblok 1.80m onder water was best spannend... zeker als je beseft dat knock down het hele ding maar 1.40 hoog is 
Ik zou trouwens gewoon een drukvaatje gebruiken met een reduceerventiel ertussen. zo'n ding dat automatisch aanslaat als de druk te laag word. als je niet door de bagger rijd gaan gewoon de lucht ventielen dicht, heb je er ook geen last van dat dat ding op de snelweg ineens aanslaat. en als je een drukvat weg kan werken dat groot genoeg is kun je ook nog eens je banden oppompen na het terreinrijden. mooi meegenomen.....
janzzen

Ik zou trouwens gewoon een drukvaatje gebruiken met een reduceerventiel ertussen. zo'n ding dat automatisch aanslaat als de druk te laag word. als je niet door de bagger rijd gaan gewoon de lucht ventielen dicht, heb je er ook geen last van dat dat ding op de snelweg ineens aanslaat. en als je een drukvat weg kan werken dat groot genoeg is kun je ook nog eens je banden oppompen na het terreinrijden. mooi meegenomen.....
janzzen