Op verschillende fora's werd ik verwezen naar deze site, en jullie zijn zoiezo het actiefst zie ik al.
Even voorstellen: Ik ben Gert, 19 jaar, 2e jaars student werktuigbouw(hbo) en verslingerd aan Landrover Series. Mijn vader bezit een 88'er ex ABL uit 1968, en nu zoek ik ook een Series.
Hier in de buurt, en ik ga niet verklappen waar precies(noord holland haha), staat een al een paar maanden een Landrover Series Ambulance gestald. Het verhaal erachter is dat de eigenaar (een man+vrouw) nu in Afrika zit voor een periode. Als ze terugkomen gaan ze emigeren naar Frankrijk. Ze hebben tijdelijk een huis gehuurd in het dorp waar ook de Laro staat(steenworp afstand).
De landrover staat nu buiten gestald op een caravanstalling, op een grasveldje.
Het uiterlijk is matig (zelfs voor een series slechte verflaag), en het interieur is prima. Ik mocht er even bij kijken en er ook in zitten van de eigenaar van de stalling.
28.000 op de teller. De opbouw bevat niet meer de originele legeraccescoires, enkel 2 bedden. Er waren geen kentekenplaten gemonteerd, maar hij is wel rijdend ter stalling gebracht.
Sinds het moment dat ik hem zag ben ik een beetje verslingerd aan het model.
Mijn vader verafschuwt de opbouw, maar ik vind het ontzettend mooi. Daarnaast zijn mijn ouders gescheiden, ik woon bij mijn moeder, en dus levert het geen oorlog op

Ik zou hem graag willen gebruiken als vakantie auto, en om mijn surfspulletjes mee te vervoeren van en naar een recreatiegebied hier in de buurt.
Nu ben ik benieuwd naar de volgende dingen:
--Is deze landrover(of het verhaal erachter) bekend bij een van jullie ?
--Denken jullie dat n.a.v. het verhaal er een mogelijkheid is dat ze deze 109 verkopen ?
--Wat is ongeveer de waarde van een Ambulance ?
Ik kan ze niet dwingen tot verkoop, maar volgens mij kun je een wagen die al enkele maanden buiten staat niet zomaar weer meenemen. Volgens mensen op het belgische forum zou je moeten denken aan slechte banden, slechte remmen en een motor die je voorzichtig weer leven in moet blazen.
Alle ventielen losdraaien gaat me een beetje ver, maar ik hoop dat ze hem eventueel willen verkopen.
Binnenkort zal ik hier nog wat vragen stellen over zo'n Ambulance, ik heb echter wel al veel eigen onderzoek gedaan.
Overigens weet ik dondersgoed waar ik aan begin, ik ben ervaren sleutelaar en ik heb de beschikking over leuke machines en gereedschap.
Dat ik jong ben wil nog niet zeggen dat ik nog niet geschikt ben voor landrover, ik ben gewoon een droom aan het proberen te verwezelijken.
Ambulancerijders kennen elkaar misschien wel, dus wie weet.
Volgens het LRCH forum zitten hier de meeste experts, dus ik ben benieuwd naar jullie visie !
Alvast bedankt voor de reacties,
Gert Oskam