LR versus Jeep
LR versus Jeep
Goedendag allen,
Twijfel, twijfel en nog eens twijfel....
Ik "moet" een keuze maken tussen een '92-er Wrangler 4.0 en een '92-er Discovery 3.9 V8....
Allebei evenveel km en in goede staat.
Wat is nu kwalitatief gezien de beste keuze?
Ik vind ze allebei mooi, maaruh ik weet het even niet meer.
De wagen van keuze zal weinig in de prut rijden en zal ook niet veel km per jaar rijden (10.000km).
Help!!
Dennis
Twijfel, twijfel en nog eens twijfel....
Ik "moet" een keuze maken tussen een '92-er Wrangler 4.0 en een '92-er Discovery 3.9 V8....
Allebei evenveel km en in goede staat.
Wat is nu kwalitatief gezien de beste keuze?
Ik vind ze allebei mooi, maaruh ik weet het even niet meer.
De wagen van keuze zal weinig in de prut rijden en zal ook niet veel km per jaar rijden (10.000km).
Help!!
Dennis
Re: LR versus Jeep
En dat vraag je op dit forum???????
Ik zou voor de Disco gaan.
Gr. Paulo
Ik zou voor de Disco gaan.
Gr. Paulo
Voor de jeep natuurlijk!!!!!!!!!!
Tenslotte is het vaak leuker te begeren dan te bezitten.
Als je al een Discovery bezit, valt er weinig meer te begeren....
Even zonder flauwekul, je keuze is absoluut persoonlijk. Een Jeep is zeker geen slechte auto en heeft absoluut meer wegcomfort, maar ook dat is persoonlijk.
Technisch gezien wijken ze niet al te veel van elkaar af als het gaat om onderhoud, mankementen en verkrijgbaarheid van onderdelen.
groet,
Tenslotte is het vaak leuker te begeren dan te bezitten.
Als je al een Discovery bezit, valt er weinig meer te begeren....
Even zonder flauwekul, je keuze is absoluut persoonlijk. Een Jeep is zeker geen slechte auto en heeft absoluut meer wegcomfort, maar ook dat is persoonlijk.
Technisch gezien wijken ze niet al te veel van elkaar af als het gaat om onderhoud, mankementen en verkrijgbaarheid van onderdelen.
groet,
disco al vind ik misschien de wrangler een beetje mooier maar dan heb je deze gezelligheid van landroverprikbord niet
heb ook een disco v8i van rond die tijd. geld voor beide auto's dat je veel onderhoud hebt
mvg wim
heb ook een disco v8i van rond die tijd. geld voor beide auto's dat je veel onderhoud hebt
mvg wim
Ik ken beide auto's vrij goed en het ligt aan het voorgenomen gebruik.
Een Wrangler heeft bladveren en een korte wielbasis en is vermoeiend om grote stukken in te rijden. Ze stuiteren, dweilen en de stuurbekrachtiging geeft nul gevoel. Voordeel is wel dat je open kunt rijden en dat is 's zomers erg leuk. Bovendien behouden ze hun waarde beter.
Een Discovery is comfortabeler, heeft een machtige V8 (net zo dorstig als de '6' van de Jeep trouwens) en je kunt er het hele jaar door grote afstanden mee rijden. Pas op voor roest, dat zit meestal op slecht zichtbare plekken.
Ze kosten allebei verschrikkelijk veel geld om op de weg te houden, zeker als ze op leeftijd zijn en je zo onderhand alles moet gaan vervangen.
Het is dus een kwestie van smaak en wat je ermee wilt doen...
Een Wrangler heeft bladveren en een korte wielbasis en is vermoeiend om grote stukken in te rijden. Ze stuiteren, dweilen en de stuurbekrachtiging geeft nul gevoel. Voordeel is wel dat je open kunt rijden en dat is 's zomers erg leuk. Bovendien behouden ze hun waarde beter.
Een Discovery is comfortabeler, heeft een machtige V8 (net zo dorstig als de '6' van de Jeep trouwens) en je kunt er het hele jaar door grote afstanden mee rijden. Pas op voor roest, dat zit meestal op slecht zichtbare plekken.
Ze kosten allebei verschrikkelijk veel geld om op de weg te houden, zeker als ze op leeftijd zijn en je zo onderhand alles moet gaan vervangen.
Het is dus een kwestie van smaak en wat je ermee wilt doen...
Als je karakter heb ....... ga je voor een Laro !!
Kies zonder na te denken, het is "een gevoel", maar als je twijfelt .... dan heb je "het gevoel" niet.
Kies zonder na te denken, het is "een gevoel", maar als je twijfelt .... dan heb je "het gevoel" niet.
Praktisch:
In een Discovery kun je met z'n zevenen (zes is beter) of met vijf (vier) man en veel bagage. In een Wrangler passen vier mensen of twee met bagage.
Een Wrangler weegt maandelijk een paar tientjes wegenbelasting minder....
Eigenlijk moet je de Wrangler zien als een stuk speelgoed en de Discovery als een werkpaard waar je mee kunt spelen.
In een Discovery kun je met z'n zevenen (zes is beter) of met vijf (vier) man en veel bagage. In een Wrangler passen vier mensen of twee met bagage.
Een Wrangler weegt maandelijk een paar tientjes wegenbelasting minder....
Eigenlijk moet je de Wrangler zien als een stuk speelgoed en de Discovery als een werkpaard waar je mee kunt spelen.
tuurlijk heeft een jeep dat,
wat heeft het naast de weg te zoeken?
wat heeft het naast de weg te zoeken?
ik vraag me eigenlijk wel eens af waarom die toyato rijders niet zo'n gezellig forum hebben...
gr.
peter
gr.
peter
Gedeelde smart is halve smart, dus ik denk dat die Toyota rijders niets te delen hebben.
ik heb zitten slapen,
ik dacht dat het om een wagoneer ging
Nou ja zeg..................................
ik dacht dat het om een wagoneer ging
Nou ja zeg..................................
Hoi
Als jeep en Range Rover eigenaar kan ik het volgende melden:
Jeep = FUN met rijden
Disco = Fun met het prikbord.
de jeep heb ik voor het open rijden ( echt super) en het zwaardere terrein rijden.
en de RR als gezins en vakantie auto.
de onderdelen voor de jeep zijn wel goed verkrijgbaar maar wel wat prijziger.
het is maar net wat voor doel je voor de auto hebt.
succes met de keuze.
groeten Jeroen
Als jeep en Range Rover eigenaar kan ik het volgende melden:
Jeep = FUN met rijden
Disco = Fun met het prikbord.
de jeep heb ik voor het open rijden ( echt super) en het zwaardere terrein rijden.
en de RR als gezins en vakantie auto.
de onderdelen voor de jeep zijn wel goed verkrijgbaar maar wel wat prijziger.
het is maar net wat voor doel je voor de auto hebt.
succes met de keuze.
groeten Jeroen