Die oude rijnleger 109

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ron Prins

Die oude rijnleger 109

Bericht door Ron Prins »

Ja hij doet het weer!!
Probleempje is nog wel dat de 2e versnelling er steeds uit schiet.
Wie in de buurt van Apeldoorn kan me helpen met het afstellen van de lpg? Bel even met 0640804910 en je hebt een heel dakbare mede landrover gestoorde.
Nu nog ergens een ruitensproeier vaatje met pomp vinden die het wil doen en dan nog twee plaatsje op de achterste chassis dwarsbalk en dan gaan we apk'n.
Overigens een APK station gevonden wat niet moeiloijk doet maar het juist leuk vind om eens wat andere auto's onderhanden te krijgen.
Overigens al het een en ander aan het rijden geweest, Apldoorn Haarlem heen en weer, zaterdag de 11-02 kom ik op de snelweg A! een ander tegemoet komende LARO tegen leuk even dat handje!! Was ik toch te laat (sorry) ik ben dat nog niet zo gewoon.
Zo dat was het weer voor voolopig
Groetjes,
Ron
Rangie

Re: Die oude rijnleger 109

Bericht door Rangie »

gefeliciteerd! ik ben alleen bang dat de versnellingsbak gereviseerd moet worden, maar daar zul je nog wel tips over krijgen.

Groet Rangie
fred101

Bericht door fred101 »

Ik heb wel een watertankje met ingebouwd pompje uit een alto voor je. Heb ik voor Hobbel gebruikt bij de APK toen ik nog zo gek was een keurmeester zomaar te geloven. Mag je zo hebben.

LPG afstellen moet je eigenlijk met een CO meter doen maar het kan ook wel zo. Zal je het bij de APK misschien wat bij moeten regelen.
Op je verdamper zit een draaiknop voor stationair en er zit ergens in de leiding een stelknop voor vol gas. Je zorgt eerst dat hij op benzine het goede toerental draait en je mag je ontsteking op 6 graden bdp zetten. Dan draai je aan de stationair knop op de verdamper totdat de motor evenveel toeren maakt als op benzine.
Dan de motor 3000 toeren laten draaien en de knop in de leiding uitdraaien en dan indraaien totdat het motortoerental begint te draaien, dan weer een half slagje uit.

Fred101 ( Niet bij apeldoorn)
Ron Prins

Bericht door Ron Prins »

Beste Fred,
Hoe kom ik bij je of te wel waar moet ik hem ophalen?
Bel of mail ff,
Ron
Ron Prins

Bericht door Ron Prins »

Beste Fred,
Hartelijk dank voor het aanbod, echter van Apeldoorn naar jou huis heen en weer is duurder dan een nieuw bakje voor de ruitensproeier.
Ik ga wel even op de sloop kijken.
Groetjes,
Ron
Die steeds meer voor (van) die rammelkast gaat voelen.
Plaats reactie