Weer even een vraagje aan jullie.
Mijn range rover 3,5 ltr v8 carberateur motor heeft steeds ochtend humeur.
Slaat nauwelijks aan na een nachtje niet gelopen te hebben. Heeft ie eenmaal gelopen, dan heeft ie er die dag verder geen problemen meer mee. Carberateur membraam vernieuwd, olie carberateur olie gevuld. Kabels ed zijn onlangs allemaal vernieuwd, toch komt het mij over als een vocht probleem. Wie herkent dit probleem, en weet de oplossing.
Groeten Kees
Ochtend humeur range v8 3,5
Re: Ochtend humeur range v8 3,5
Heb ik ook gehad, toen heb ik alle verbindingen nagekeken en overal nieuwe kabelschoentjes eraan gedaan, de kontakt vlakjes opgeschuurd met schuurpapier.
Let ook op de massa.
Tevens de draad welke van de de startmotor komt en de voorschakel weerstand overbrugt bij het starten vernieuwd (was op diverse plaatsen isolatie gescheurd) deze heb je alleen als je electronische onsteking hebt meen ik. Je krijgt dan tijdens starten 12 volt op je bombine, normaal tijdens draaien 9 volt geloof ik.
Zorg er ook voor dat je bougie's, bougiekabels en verdelerkap in topconditie zijn.
succes Peter
Let ook op de massa.
Tevens de draad welke van de de startmotor komt en de voorschakel weerstand overbrugt bij het starten vernieuwd (was op diverse plaatsen isolatie gescheurd) deze heb je alleen als je electronische onsteking hebt meen ik. Je krijgt dan tijdens starten 12 volt op je bombine, normaal tijdens draaien 9 volt geloof ik.
Zorg er ook voor dat je bougie's, bougiekabels en verdelerkap in topconditie zijn.
succes Peter
Re: Ochtend humeur range v8 3,5
contactpuntjes en rotor zijn okay? V8en hebben een grote hekel aan vocht. even met een busje WD40 in de weer rond/in/op/over alle elektrische delen doet ook vaak wonderen
gr.
peter
die na datzelfde idee en veel hoofdbrekens een héél ander startprobleem bleek te hebben met de 109V8 - toen er eenmaal weer benzine in de tank zat... sloeg-ie bijna als vanzelf weer aan...
gr.
peter
die na datzelfde idee en veel hoofdbrekens een héél ander startprobleem bleek te hebben met de 109V8 - toen er eenmaal weer benzine in de tank zat... sloeg-ie bijna als vanzelf weer aan...