aanschaf 110 V8 softtop?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Alfred

aanschaf 110 V8 softtop?

Bericht door Alfred »

Heb bij een autobedrijf een '90-er 110 V8 softtop zien staan met ca. 125.000 km. Zag er leuk uit, wiel op de motorkap, brede bullbar met roosters voor de koplampen (probleem bij APK?) enz. Ik weet inmiddels van het bedrijf dat het om een importauto gaat.
Ik ken dit model eigenlijk alleen als Duits ex-legervoertuig of is het ook anderszins in deze vorm geleverd? Als het een Duitse ex-legerauto is, is dat een aanbeveling of zijn dat nu juist auto's waar je beter niet aan begint? Wat zijn de belangrijkste aandachtspunten bij aanschaf en zijn er specifieke punten van belang bij dit type 110? Is een V8 een goede optie of verdient een diesel sowieso de voorkeur?

Alvast hartelijk dank voor jullie info.

M.v.g.,
Alfred
Jeroen

Re: aanschaf 110 V8 softtop?

Bericht door Jeroen »

Hoi Alfed,

Geen ervaring met 110's, maar een klein puntje: De roosters moeten er voro de APK inderdaad even af. Deze kunnen het licht te veel verstrooien. Is echter alleen een kwestie van vier schroefjes los maken en de er na de keuring weer op te zetten.

Jeroen
Dennis101

Re: aanschaf 110 V8 softtop?

Bericht door Dennis101 »

De V8 is een heerlijke motor, je kan goed met het andere verkeer meekomen, en in het terrein ruim voldoende koppel en vermogen.
Hij heeft een groot nadeel: hij is erg dorstig.
Een diesel die qua prestaties enigzins vergelijkbaar is is de 200, en 300 TDI, maar omdat dit betrekkelijk nieuwe motoren zijn zal de aanschafprijs aanzienlijk hoger zijn.

Dennis B
Richard

Re: aanschaf 110 V8 softtop?

Bericht door Richard »

die rooster kan je gewoon laten zitten.
nieuwe regel is dat er niet meer dan 25 procent van het glas oppervlak mag
af geschermd zijn.
Plaats reactie