Rdw en kenteken ?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
kees

Rdw en kenteken ?

Bericht door kees »

Wie kan mij helpen met het volgende:
Ik heb een range rover uit zwitserland, het origineel zwitsers kenteken geeft aan dat de auto van 82 is. terwijl in het bijbehorende service boekje staat dat de auto op 1-1-81 is afgeleverd met bijbehorende kenteken.Hiermee langs RDW gegaan, maar deze gaan uit van de gegevens zoals vermeld op kenteken. Dus dat er een boekje bij is wat op 81 is afgegeven en de service beurten in 81 maakt voor hen niets uit.Inmiddels het origineel kenteken aangevraagd bij strassenverkehrsamt in zwitserland, en vandaag krijg ik een kopie, van een kenteken bewijs, maar met een bijlage dat het eerste origineel niet meer voorhanden is.Wie weet de weg om deze auto toch als 81 op papier te krijgen.

Bvd Kees
Menno SIII109 Stawag&Stageone

Re: Rdw en kenteken ?

Bericht door Menno SIII109 Stawag&Stageone »

je kan een orgineel afgifte bewijs aanvragen bij Landrover engeland de beroemde brief aan mr pagan.

doe effe een zoek opdrachtje in het archief er is genoeg over geschreven.
P&O109V8+RR

Bericht door P&O109V8+RR »

bijzonder vreemd, maar doet niet terzake. de RDW kan zelfs vinden dat die auto van 2007 is... als de belastingdienst maar vindt dat-ie van '81 is. vrijstelling aanvragen met papieren van Solihull is dus de weg. de RDW verandert het jaartal niet op het kenteken.

hoe is het met de sleutelruimte die je op 't oog had, gaat dat definitief niet door?

gr.
peter
kees

Bericht door kees »

Ik ken de bekende brief van mr pagan. heb ik met mijn huidige rr ook gedaan, daarin word aangegeven dat de auto in 80 gebouwd is, maar rdw zet hem toch lekker als 82 op papier.

Groeten Kees
kees

Bericht door kees »

Hay Peter,
De blauwe range heb ik ook al vrijstelling voor aangevragd bij belastindienst. Maar het gaat nu om een nieuw exemplaar waarvan duidelijk is dat deze in 81 is afgeleverd. Alleen een eerder kenteken niet meer op te vragen is. Maar ik denk dat ik ook voor deze wagen maar eens brief ga versturen naar mr pagan. de sleutel ruimte gaat niet door, zou teveel overlast bezorgen en ik heb geen zin om steeds geklaag van omwonende en sprotschool gangers te hebben, dus vandaar ik op het huidige adres een grote garage box heb bijgehuurd om mijn onderdelen en een auto in kwijt te kunnen. Dus heb nu binnen ook weer meer ruimte over die ik nu goed kan benutten.

Groeten Kees
Frans Harinck

Bericht door Frans Harinck »

Ik denk dat de RDW uitgaat van officiële papieren en niet van een boekje met data van servicebeurten. Als eens bedacht dat ze in Zwitserland een jaartje miszaten?
Schrijffoutje misschien?
Kan proberen of mijn zwager het weet (is RDW-man). Kan hem alleen niet binnen nu en het weekeinde bereiken. Even geduld nog, ik zal het probleem voorleggen.
Robert

Bericht door Robert »

Nieuw kenteken aanvragen zonder oude papieren en dus op bouwjaar en specificaties.
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

FFe met landrover zwitserland bellen, als die een verklaring geven dat hij in 1981 op kenteken is gezet.....

groet Frank
kees

Bericht door kees »

Veel foutjes dan.

Groeten Kees
Berry van D

Bericht door Berry van D »

JAGUAR Land Rover Schweiz AG
Industriestrasse
CH-5745 Safenwil
T: +41 62 788 88 33
F: +41 62 788 85 30

Mocht je de duitse taal niet zo machtig zijn, mail je mij de gegevens maar (farhzeugschein) en ik bel morgen even.

groeten uit Zwitserland Berry van D
Nardo, ex-CH brandweer

Re: Rdw en kenteken ? Die rode ?

Bericht door Nardo, ex-CH brandweer »

Kees,

Gaat het om die mooie rode range rover ?

Nardo.
kees

Bericht door kees »

Zou je even naar mij kunnen mailen Berry, dan kan ik je een mailtje direct retour doen.

Groeten Kees
Plaats reactie