Koppeling

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Arno

Koppeling

Bericht door Arno »

Wie wil mij (Arno) helpen met het nakijken van mijn koppeling ik woon in Weelde vlak bij Baarle Nassau. De koppeling doet het niet altijd na de achteruit de eerste of de tweede versnelling. Ik heb al een keer ontlucht maart dit heeft niet voldoende geholpen dus nu het ik de Master en Slave cilinder maar alvast bestelt misschien dat het daar inzit. Wie o wie wil er eens mee komen kijken ik ben nog niet zo ervaren.

Alvast bedankt voor de moeite ik hoop dat er iemand reageert

Groetjes van Arno

Altijd is er koffie te krijgen.
The_Dude

Re: Koppeling

Bericht door The_Dude »

Je woont helaas zover weg.
Als ik jou was zou ik iemand in je buurt opzoeken(smoelenboek?) en anders boeken kopen of manuals downloaden. Dan kom je al een heel eind denk ik.
Suc6

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Ad Rietman

Bericht door Ad Rietman »

Al met zoekopdracht gezocht naar 'koppeling'?(o.a. bij punt 43) Problemen hiermee zijn al eerder behandeld.
wilberth

Bericht door wilberth »

Arno, moet je af en toe de koppelingolie bijvullen? Zoniet, dan is er waarschijnlijk niets mis met je cilinders.
Natuurlijk lost dat je probleem niet op maar goed, we'll see what we can do.

Als je het pedaal helemaal onderin trapt ontkoppelt hij dus niet genoeg.

Hoeveel speling heeft je koppelings pedaal (even met de hand voelen hoeveel slag je maakt voor je de zuiger in begint te drukken, het helpt dan vaak om even de veer van je pedaal los te maken, dan voel je het beter.
Als dit veel meer is dan 10-15 mm moet je het pedaal afstellen. Dit doe je door de moeren te verdraaien die het pedaal met de koppelingcilinder verbinden. (in het huis tegen het schutbord, dekseltje met 6 boutjes verwijderen, dan wijst de rest zichzelf)
Als het dan nog niet goed is kun je ook de slave nog afstellen, ik weet zo niet direct hoe dat in zijn werk gaat, maar daar zit ook nog ergens een stel mogelijkheid, als het nodig is wil ik daar nog wel eens voor in 't boek duiken voor je.

Groet, Wilberth
Arno

Bericht door Arno »

Als je dat wilt doen graag dan kijk ik al naar de rest Ps bedankt voor je hulp op remgebied dit is nu verholpen de ontluchtings nippel zat er sheef in en nu dus een nieuwe cilinder en nippel gemonteerd Auto goed gekeurd dus lekker rijden maar weer.

Gegroet en bedankt Arno

ps ik hoor nog wel graag iets over de koppeling
edgar

Bericht door edgar »

Hoi Arno,

Ik ken dit probleem, heb ik ook gehad met mijn 88-2A. De koppeling cilider is waarschijnlijk lek achter het koppelings pedaal, nieuwe rubbers kan helpen, anders nieuwe cilinder.

Groeten
Edgar
wilberth

Bericht door wilberth »

heb nog eens gekeken, SIII hoef je bij de slave niet af te stellen. Dus als alles dicht is en je hoofdcilinder is netjes gesteld zou het moeten werken.

Groet, wilberth
Plaats reactie