hoofdremcilinder CB of CV

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Arno

hoofdremcilinder CB of CV

Bericht door Arno »

Ik heb een serie IIA 88" diesel uit 1970. Ik heb deze auto nog niet zo lang en krijg de remmen niet goed. Bij de wielen is alles vernieuwd en hij remt nu als een tierelier en kaarsrecht. Het enige probleem is dat ik 2x moet pompen. De eerste keer komt het pedaal aan de bodem en de tweede keer is het keihard. Lucht is dan m.i. niet het probleem. Naar nu blijkt is mijn vooras vervangen voor een zwaarder type met 11" remtrommels en 2 remcilinders per wiel. Nu ben ik er achter dat het volume van de hoofdremcilinder dit niet aan kan. Oplossing zou zijn de hoofdcilinder van een 88" te vervangen voor die van een 109". Diameter is volgens de boeken 25 ipv 19 mm. Ik heb een andere hoofdremcilinder gehaald bij Jansen in Oisterwijk. Dit is echter type CB LWB met de zeskantige moer op de kop. De cilinder die er nu op zit is van het type CV. Aansluitingen zouden hetzelfde zijn. Dit laatste klopt echter niet de IN vanuit het reservoir zit bij beide types net andersom. Voordat ik nu heel het leidingwerk ga veranderen; Kom ik nog meer noodzakelijke aanpassingen tegen. Of is er ook gewoon een hoofdremcilinder met grote diameter van het type CV verkrijgbaar?
Dennis101

Re: hoofdremcilinder CB of CV

Bericht door Dennis101 »

Je hebt de verkeerde remcilinder van Jansen gekregen, zij hadden moeten weten dat jij dan een CV cilinder voor een 109" nodig hebt.
Alle latere S2a en de Series3 hebben een CV.

Dennis B.
Plaats reactie