vervolg Help! RR V8 - 1972
vervolg Help! RR V8 - 1972
Mijn vriend heeft gisterenavond één kop (de rechter) kunnen lichten. Er zit aangekoekte rommel (misschien verbrande olie?) op alle vier de cilinders. Vanaf de voorkant gezien is cilinder één het minst aangekoekt en oplopend naar vier wordt het meer. Als de motor 1 liter olie verbruikt op de ongeveer 2000 km, is het dan nodig om schraapveren te vervangen?
De rechterkop ziet er echter nog goed uit en we kunnen ook geen lekkages ontdekken van een kapotte pakking. Hij wil alles goed schoonmaken, ook de tweede kop vanavond eraf halen en dan de nokkenas vervangen.
Kan hij, als alles in goede staat is, de boel weer in elkaar zetten of is het verstandig om de koppen te vlakken. Moeten de bouten van de koppen worden vastgelijmd of kunnen ze gewoon worden vast gedraaid met een moment sleutel.
Groeten en alvast weer bedankt voor de nodige hulp
Marianne
De rechterkop ziet er echter nog goed uit en we kunnen ook geen lekkages ontdekken van een kapotte pakking. Hij wil alles goed schoonmaken, ook de tweede kop vanavond eraf halen en dan de nokkenas vervangen.
Kan hij, als alles in goede staat is, de boel weer in elkaar zetten of is het verstandig om de koppen te vlakken. Moeten de bouten van de koppen worden vastgelijmd of kunnen ze gewoon worden vast gedraaid met een moment sleutel.
Groeten en alvast weer bedankt voor de nodige hulp
Marianne
Re: vervolg Help! RR V8 - 1972
Ik zou in ieder geval altijd voor een setje nieuwe pakkingen gaan.
Aangekoekte rommel is volgens mij niet heel erg appart.
Blinkende zuigers zijn volgens mij alleen te vinden als je ze uit de verpakking haalt.
De kopbouten zou ik gewoon met een momentsleutel aan trekken op het juiste moment uiteraard.
Ook de volgorde in de gaten houden.
1 liter op 2000 km klinkt in eerste instantie wel wat veel.
Maar mijn series III zuipt 1 liter per 1000 km dus wie ben ik om daar wat over
te zeggen.
Als je de boel weer in elkaar gaat zetten zorg dan dat de beide contactvlakken
heel goed schoon zijn.
Vergeet ook niet om de gaten waar de kopbouten in gaan erg goed schoon te
maken.
Succes.
Groeten Laurens
[megamannen.web-log.nl]
Aangekoekte rommel is volgens mij niet heel erg appart.
Blinkende zuigers zijn volgens mij alleen te vinden als je ze uit de verpakking haalt.
De kopbouten zou ik gewoon met een momentsleutel aan trekken op het juiste moment uiteraard.
Ook de volgorde in de gaten houden.
1 liter op 2000 km klinkt in eerste instantie wel wat veel.
Maar mijn series III zuipt 1 liter per 1000 km dus wie ben ik om daar wat over
te zeggen.
Als je de boel weer in elkaar gaat zetten zorg dan dat de beide contactvlakken
heel goed schoon zijn.
Vergeet ook niet om de gaten waar de kopbouten in gaan erg goed schoon te
maken.
Succes.
Groeten Laurens
[megamannen.web-log.nl]
Dank je Laurens voor je info.
Na een verhelderend telefoon gesprek met een kenner heeft mijn vriend en ik besloten om er een ander blok in te hangen. Het oude blok is één van de eerste types die in de Range Rover werd gebruikt. We willen nu een wat nieuwere versie er in leggen dus gaan we op zoek naar een goed tweedehands blok.
Bedankt Marianne
Na een verhelderend telefoon gesprek met een kenner heeft mijn vriend en ik besloten om er een ander blok in te hangen. Het oude blok is één van de eerste types die in de Range Rover werd gebruikt. We willen nu een wat nieuwere versie er in leggen dus gaan we op zoek naar een goed tweedehands blok.
Bedankt Marianne
Hoi Frans,
Het blijft nog wel even in de schuur rondhangen want zoals je weet zit het ook in de 101's. Het blijkt dat het nog best mee viel met schade, alleen de pakking tussen het uitlaatspruitstuk was kapot, dat gaf waarschijnlijk dat rare tikken en herrie. De motor verloor water door een aantal kleine lekjes in de radiateur. De koppen zien er nog goed uit alleen vindt ik zelf de nokkenas te versleten om erin te laten zitten. Waarschijnlijk kan ik dan ook beter de zuiger veren vervangen oftewel het hele blok moet uitelkaar als ik het gelijk goed wil doen. Heb daar nu geen tijd voor en is het dus makkelijker en sneller om er een ander blok in te hijsen.
Maar mocht je interesse hebben stuur dan maar een mailtje.
Groeten Henk
Het blijft nog wel even in de schuur rondhangen want zoals je weet zit het ook in de 101's. Het blijkt dat het nog best mee viel met schade, alleen de pakking tussen het uitlaatspruitstuk was kapot, dat gaf waarschijnlijk dat rare tikken en herrie. De motor verloor water door een aantal kleine lekjes in de radiateur. De koppen zien er nog goed uit alleen vindt ik zelf de nokkenas te versleten om erin te laten zitten. Waarschijnlijk kan ik dan ook beter de zuiger veren vervangen oftewel het hele blok moet uitelkaar als ik het gelijk goed wil doen. Heb daar nu geen tijd voor en is het dus makkelijker en sneller om er een ander blok in te hijsen.
Maar mocht je interesse hebben stuur dan maar een mailtje.
Groeten Henk
Hoi
gooi in je nieuwe blok dan wel een nieuwe nokkenas en klepstoters.
groet frank
die de nokkenas niet vervangen heeft en nu nog een keer moet....
gooi in je nieuwe blok dan wel een nieuwe nokkenas en klepstoters.
groet frank
die de nokkenas niet vervangen heeft en nu nog een keer moet....
Heb wel interesse, dus als je hem wegdoet laat het dan even weten.
Frans
Frans