Reactie op mijn vragen over carbs.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Keesje

Reactie op mijn vragen over carbs.

Bericht door Keesje »

Ik had een aantal dagen geleden een posting weggezet over de carbs van mijn Disco en het rijden op LPG.
Veel aantwoorden gehad en ik begin het zon beetje te begrijpen.
( ik was altijd een dieselaar ).
Ben nog niet aan het afstellen gegaan maar heb wel zon flesje carb reiniger aan de benzine toegevoegd, lekker volgetankt en een flink stuk gereden. Bijna per kilometer ging tie beter lopen op benzine. Tank zit nu nog halfvol en wou dat even zo laten ipv van nagenoeg leeg. Als ik nu omschakel van LPG naar benzine gaat alles goed.
Ik denk dat het verstandig is om regelmatiger een stukkie op benzine te rijden, maar waarschijnlijk is dit al lang bekend bij de LPG gebruikers.
In ieder geval bedankt voor de vele reacties.
RoadRocket

Re: Reactie op mijn vragen over carbs.

Bericht door RoadRocket »

yep, ik probeer er aan te denken elke tankbeurt ook een kilometer of 5 op benzine te rijden....

grt,robert
Cadarn

Bericht door Cadarn »

of gewoon je gasank leegrjden en dan pas tanken, moet je wel op benzine overschakelen.
fred101

Bericht door fred101 »

Met een 101 moet je dat wel als je maar een 70L LPG tankje hebt. Ik rij regelmatig een paar km op benzine ook tussen tankbeurten in.

Fred101
Keesje

Bericht door Keesje »

als je de gastank leeg rijdt kom je dan in de problemen met ontluchten enzo, met benzine en diesel kun je dit wel eens hebben.
of is het gewoon tanken en starten en rijden maar weer
fred101

Bericht door fred101 »

yep.

fred101
Plaats reactie