Back on the road again,.....

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Nardo, LR 109, ex-CH brandweer

Back on the road again,.....

Bericht door Nardo, LR 109, ex-CH brandweer »

Na het vervangen van een lekkende o-ring tussen waterpomp en cilinderkop zijn we weer mobiel. Aardig klusje want de waterpomp en de radiateur beide verwijderd.
Het heeft even wat doorzettingsvermogen gekost om de kou te trotseren, maar het resultaat is weer bevredigend. Tot nu toe lijkt alles goed te zijn verholpen.
Wat ik wel opmerk is de temperatuur wat aan de "lage" kant blijft, onder de "N".
Is dit normaal voor de tijd van het jaar (redelijk koud), of zou er toch iets mis zijn ?
Voor de lekkage was de temperatuur meestal rond de "N", nu kwam ik er wel achter dat er een mengsel van waarschijnlijk water en koelvloeistof in zat.

Ik ben in iedergeval blij dat ik weer rij,............

O ja, ik heb wat moeite om het uitlaatspruitstuk goed dicht te krijgen, zelfs met een nieuwe pakking lukt dit nog niet helemaal. Is er iets op de markt wat ik nog op de pakking (er op smeren of zo) voor extra afdichting zou kunnen zorgen ?
(een soort vloeibare pakking maar dan geschikt voor het uitlaatspruitstuk). Of een ander tip natuurlijk.

Groeten Nardo
www.nardo.web-log.nl
RoadRocket

Re: Back on the road again,.....

Bericht door RoadRocket »

bijvoorbeeld hiermee: <a href="[www.motozoom.nl];
janzzen

Re: Back on the road again,.....

Bericht door janzzen »

gewoon bij de brezan, holts uitlaatpakking creme, gebruikte het zelf ook en werkt uit de kunst. wel aan beide kanten van de pakking aanbrengen natuurlijk.....

janzzen
Plaats reactie