Straps
Re: Straps
Die straps zorgen ervoor dat je achteras niet verder kan 'afzakken' dan de ruimte die de bandjes geven. Zo komt je achteras niet te scheef onder je auto te staan bij een heftige terreinoefening.
Groet,
Marco, mda@wxs.nl
LR 88 SIII 2¼B Pick Up '71
Groet,
Marco, mda@wxs.nl
LR 88 SIII 2¼B Pick Up '71
De straps hebben als doel om de maximale (uit)veerweg te begrensen.
Zonder de straps zou de veerweg worden begrensd door de schokbrekers, en of cardanas, en beide zijn hier niet tegen bestand op de langere duur.
Aan de voorzijde zitten geen straps, omdat de veerweg hier een stuk korter is, zodat deze problemen zich in de regel niet voordoen.
Dennis B
Zonder de straps zou de veerweg worden begrensd door de schokbrekers, en of cardanas, en beide zijn hier niet tegen bestand op de langere duur.
Aan de voorzijde zitten geen straps, omdat de veerweg hier een stuk korter is, zodat deze problemen zich in de regel niet voordoen.
Dennis B
Hoi Arie,
Mijn maatje en ik rijden al jaren zonder straps en nog nooit problemen gehad, ik heb zelfs de veerhangers nog 50mm verlengd voor en achter en aller doet nog vrolijk mee.
Sjoerd.
Mijn maatje en ik rijden al jaren zonder straps en nog nooit problemen gehad, ik heb zelfs de veerhangers nog 50mm verlengd voor en achter en aller doet nog vrolijk mee.
Sjoerd.
Dat kan!
Maar als je een keertje <u>Serious</u> het terrein in gaat loop je de kans dat je prop-shaft uit z'n spine schiet of dat een schokbreker kneust. Hoeft niet te gebeuren!! maar het is vervelend (kan ik je vertellen ) als je aandrijfas met z'n vette tandjes in het zand hangt!!
-3s.
[www.3sbaars.nl]
Maar als je een keertje <u>Serious</u> het terrein in gaat loop je de kans dat je prop-shaft uit z'n spine schiet of dat een schokbreker kneust. Hoeft niet te gebeuren!! maar het is vervelend (kan ik je vertellen ) als je aandrijfas met z'n vette tandjes in het zand hangt!!
-3s.
[www.3sbaars.nl]
Hoi Sjoerd,
ik heb vandeweek achter nieuwe paraboolveren erondergezet en tijdens montage en koffie zat ik naar die straps te staren en dacht bij mezelf: Je kan toch ook zonder?. Het verenpakket houdt alles toch wel op z'n plaats?. Volgens mij als je ze loshaalt ga je ook nog de hoogte in met je koetswerk.
Heftig terreinrijden doe ik er toch niet mee.
Grtz,
Arie
SIII 88 enz
ik heb vandeweek achter nieuwe paraboolveren erondergezet en tijdens montage en koffie zat ik naar die straps te staren en dacht bij mezelf: Je kan toch ook zonder?. Het verenpakket houdt alles toch wel op z'n plaats?. Volgens mij als je ze loshaalt ga je ook nog de hoogte in met je koetswerk.
Heftig terreinrijden doe ik er toch niet mee.
Grtz,
Arie
SIII 88 enz
ik weet het niet maar volgens mij zorgen die straps ervoor dat je achteras niet in je schokdempers klapt als je achter los komt. die schokbrekers zijn nl gemaakt om de dempen en niet om een zware achteras op te vangen. maar ja, eigenlijk is dempen net zo'n zware belsting... misschien zijn die straps toch niet nodig? intressante vraag eigenlijk...
wel heb ik eens begrepen dat je met paraboolveren (die een grotere uitslag toelaten) LANGERE straps zou moet monteren, anders heb je eenvoudig weg geen grotere uitslag.
grtz,
Yuri
SIII 109D
(sparende voor paraboolveren)
wel heb ik eens begrepen dat je met paraboolveren (die een grotere uitslag toelaten) LANGERE straps zou moet monteren, anders heb je eenvoudig weg geen grotere uitslag.
grtz,
Yuri
SIII 109D
(sparende voor paraboolveren)
Als je geen straps zou hebben slaan bij volledig uitveren de zuigers van de schokbrekers tegen de top van de cylinders, nadat hierna de schokbrekers afgebroken zijn zal de plaatstalen afdichtmoer van de cardanas deze taak overnemen (voor heel even).
Dennis B
Dennis B