Olie-consumptie
Olie-consumptie
Op mijn rit naar de zuid-frankrijk gebruikte mijn serie lll 109D flink wat olie (15W40), de motor lekt geen druppel, dus ik moet alles verstookt hebben. Vreemd genoeg heb ik geen blauwe rookpluim achter de auto hangen. Wel zwarte rook tijdens het optrekken. Verbruik 1liter op 200 km is wel erg veel, niet? Zou dikkere olie zin hebben voor de terug reis? b.v. 20/25W40/50
Re: Olie-consumptie
Je kunt van die speciale olieverdikker gebruiken... is een klein potje wat je in je olie doet waardoor hij minder zou moeten verbruiken...
Re: Olie-consumptie
of de cupjes vervangen. kan zonder dat de kop eraf moet.
Dikkere olie is een tijdelijke oplossing die uiteindelijk alleen maar meer kapot maakt.
Steven
Dikkere olie is een tijdelijke oplossing die uiteindelijk alleen maar meer kapot maakt.
Steven
Re: Olie-consumptie
hmmm....
volgens mij heeft olieverbruik helemaal niets te maken met de dikte van de olie.
schijnbaar zit ergens voldoende ruimte op om de olie langs te laten en dat zorgt voor het verbruik, daarbij heeft een te dikke of te dunne olie een zeer bijzondere invloed op je motor... hij gaat er gegarandeerd kapot van. dus olie verdikkers, niet doen!! ( laat) uitzoeken waar de olie blijft is een betere optie, toeren laten maken en gas loslaten , op het moment dat er walm verschijnt bij het AFnemen van je toeren zijn het waarschijnlijk klepseals of de klepgeleiders die vervangen moeten worden, verschijnt er een zwarte walm bij het optrekken, hard werken vd motor is dat waarschijnlijk diesel, olie is vaak wat witgrijs van kleur (de rook dan). laat je compressie eens nameten, wil ook nog wel eens verhelderend werken.
succes ermee
janzzen
volgens mij heeft olieverbruik helemaal niets te maken met de dikte van de olie.
schijnbaar zit ergens voldoende ruimte op om de olie langs te laten en dat zorgt voor het verbruik, daarbij heeft een te dikke of te dunne olie een zeer bijzondere invloed op je motor... hij gaat er gegarandeerd kapot van. dus olie verdikkers, niet doen!! ( laat) uitzoeken waar de olie blijft is een betere optie, toeren laten maken en gas loslaten , op het moment dat er walm verschijnt bij het AFnemen van je toeren zijn het waarschijnlijk klepseals of de klepgeleiders die vervangen moeten worden, verschijnt er een zwarte walm bij het optrekken, hard werken vd motor is dat waarschijnlijk diesel, olie is vaak wat witgrijs van kleur (de rook dan). laat je compressie eens nameten, wil ook nog wel eens verhelderend werken.
succes ermee
janzzen
Hoe is het weer in Zuid Frankrijk?
Hoi Louis,
hoe ging de heenreis? beetje lekker weer daar? ik ben vorig weekend met Aart (Ehv) en Erik (Haarlem) een klein rondje wezen rijden hier in de buurt. erg modderig en glad. we hebben een aantal keer vast gezeten, erg leuk...
ook zijn we lastig gevallen door de politie. lees het prikbericht: Leuk ritje + vraag over onze wetshandhavers
ondertussen heb ik een dynamo gereviseerd maar het lijkt heel moeilijk om daar info over te vinden. op WWW niets en ook op het forum geen reacties ???
heb je al een hotmail accountje aangemaakt dan kunnen we gewoon mailen.
grtz,
Yuri
SIII 109D
hoe ging de heenreis? beetje lekker weer daar? ik ben vorig weekend met Aart (Ehv) en Erik (Haarlem) een klein rondje wezen rijden hier in de buurt. erg modderig en glad. we hebben een aantal keer vast gezeten, erg leuk...
ook zijn we lastig gevallen door de politie. lees het prikbericht: Leuk ritje + vraag over onze wetshandhavers
ondertussen heb ik een dynamo gereviseerd maar het lijkt heel moeilijk om daar info over te vinden. op WWW niets en ook op het forum geen reacties ???
heb je al een hotmail accountje aangemaakt dan kunnen we gewoon mailen.
grtz,
Yuri
SIII 109D
Re: Hoe is het weer in Zuid Frankrijk?
Wordt toch tijd om dat rondje nog eens dunnetjes over te doen. Als we maar 1 louis op dit forum hebben dan komt hij binnen kort toch bij mij om een tankvulopening te halen (of wordt dit nu het olie vulgat, man je kan bijna op mengsmering gaan rijden) kunnen we misschien ff een bakkie doen en wellicht een stukje tuffen, van de week weer eens wat met de forward control rond gereden, hopen dat ik niet over 2 dagen weer lig te ontluchten want dan was mijn hoofdremcilinder dus niet het probleem.
Groet, Wilberth
Groet, Wilberth
Re: Hoe is het weer in Zuid Frankrijk?
hoi allemaal, Vandaag voor het eerst deze week het prikbord kunnen lezen. Niet bij te benen zoveel te lezen. Account wannadoo is moeizaam om te mailen. dus ff niet mogelijk, dan maar zo! Landrover doet het goed in de bosbouw, veel getrek en gesleep en gezaag. Morgen rijd ik weer naar nederland. Doe er dan toch nog twee dagen over. Verbruik olie wordt minder als ik de oliepijlstok wat optrek, minder onderdruk waarschijnlijk. Hoor en zie jullie wel binnenkort. Grt Louis
Re: Hoe is het weer in Zuid Frankrijk?
he louis het verpest toch niet je vakantie he. je hebt nu je terugbreng verzekering en je irk dus alles komt goed en mocht je in noordfrankrijk of belgÃÂë stranden en kom ik je wel slepen. je kunt me dan wel via yuri bereiken.
aart
aart
Re: Olie-consumptie
hoi Louis,
Gebruik geen andere olie dan voorgeschreven, olie verlieze, lees verstoken in jouw geval is minder erg dan slechte smering door verkeerde olie. Het is erop berekend. Als je een slechte smering hebt zijn de kosten in de toekomst veel hoger dan nu de cups of je zuigerveren vervangen.
En gebruik bij montage aan je motorblok altijd een momentsleutel waar dit is aangegeven in het werkplaatshandboek.
Groetjes Sjoerd.
Gebruik geen andere olie dan voorgeschreven, olie verlieze, lees verstoken in jouw geval is minder erg dan slechte smering door verkeerde olie. Het is erop berekend. Als je een slechte smering hebt zijn de kosten in de toekomst veel hoger dan nu de cups of je zuigerveren vervangen.
En gebruik bij montage aan je motorblok altijd een momentsleutel waar dit is aangegeven in het werkplaatshandboek.
Groetjes Sjoerd.