olie onder koppelingspedaal
olie onder koppelingspedaal
Beste Defenderrijders,
Onder mijn koppelingspedaal ligt een plasje met olie. Dit lekt langs het pedaal op de mat. Ook maakt de wagen bij koppelen (vooral bij koude motor) een schrapend geluid in de bak. Is het één met het ander in verband te brengen? Kan het zijn dat hij niet volledig ontkoppeld omdat de drukcilinder van het koppelingspedaal lek is?
Defender TD5 2003
Onder mijn koppelingspedaal ligt een plasje met olie. Dit lekt langs het pedaal op de mat. Ook maakt de wagen bij koppelen (vooral bij koude motor) een schrapend geluid in de bak. Is het één met het ander in verband te brengen? Kan het zijn dat hij niet volledig ontkoppeld omdat de drukcilinder van het koppelingspedaal lek is?
Defender TD5 2003
Re: olie onder koppelingspedaal
Hoi Michael,
Ik denk dat je toe bent aan een nieuwe hoofd en hulp cilinder.
€38,- als ik het goed heb
gr Eric
Ik denk dat je toe bent aan een nieuwe hoofd en hulp cilinder.
€38,- als ik het goed heb
gr Eric
Re: olie onder koppelingspedaal
Beste Eric,
Lees net het probleem van die 130. Is het beter om zowel de slave als de hoofdcylinder te vervangen. Weet je ook of het schrapend geluid in de bak bij het indrukken van de koppeling door het lek zijn van de cylinder kan komen. Misschien ontkoppeld hij niet volledig?
Gr. Michael
Lees net het probleem van die 130. Is het beter om zowel de slave als de hoofdcylinder te vervangen. Weet je ook of het schrapend geluid in de bak bij het indrukken van de koppeling door het lek zijn van de cylinder kan komen. Misschien ontkoppeld hij niet volledig?
Gr. Michael
Re: olie onder koppelingspedaal
Michael,
Je kunt ook je hoofdcilinder even reviseren.
Het zijn er maar twee rubbertje en de kosten zijn 8 of 9 euro's
Als 1 van de cilinders lek is kun je niet de maximale druk opbouwen om je koppeling in werking te stellen.
Dan krijg je inderdaad het knarsen van de tanden.
Niet goed voor je gebit.
Rene
Michael schreef:
>
> Beste Eric,
>
> Lees net het probleem van die 130. Is het beter om zowel de
> slave als de hoofdcylinder te vervangen. Weet je ook of het
> schrapend geluid in de bak bij het indrukken van de koppeling
> door het lek zijn van de cylinder kan komen. Misschien
> ontkoppeld hij niet volledig?
>
> Gr. Michael
Je kunt ook je hoofdcilinder even reviseren.
Het zijn er maar twee rubbertje en de kosten zijn 8 of 9 euro's
Als 1 van de cilinders lek is kun je niet de maximale druk opbouwen om je koppeling in werking te stellen.
Dan krijg je inderdaad het knarsen van de tanden.
Niet goed voor je gebit.
Rene
Michael schreef:
>
> Beste Eric,
>
> Lees net het probleem van die 130. Is het beter om zowel de
> slave als de hoofdcylinder te vervangen. Weet je ook of het
> schrapend geluid in de bak bij het indrukken van de koppeling
> door het lek zijn van de cylinder kan komen. Misschien
> ontkoppeld hij niet volledig?
>
> Gr. Michael
Re: olie onder koppelingspedaal
Beste Rene,
Deze auto valt nog onder volledige garantie. Ik heb hem vanmorgen weggebracht. Ze zullen de master en de slave vervangen. Het geluid wat ik hoor is niet van tandenpoesten in de bak maar van een slippende koppeling, altands daar lijkt het op. Volgens mijn dealer is het echter de lager van de as in het koppelingshuis. Deze draait als de motor koud is even mee?! Lijkt me geen goede zaak maar volgens de dealer hebben veel Defenders dat "probleem". Weet jij daar wat van?
gr. Michael
Deze auto valt nog onder volledige garantie. Ik heb hem vanmorgen weggebracht. Ze zullen de master en de slave vervangen. Het geluid wat ik hoor is niet van tandenpoesten in de bak maar van een slippende koppeling, altands daar lijkt het op. Volgens mijn dealer is het echter de lager van de as in het koppelingshuis. Deze draait als de motor koud is even mee?! Lijkt me geen goede zaak maar volgens de dealer hebben veel Defenders dat "probleem". Weet jij daar wat van?
gr. Michael
Re: olie onder koppelingspedaal
Mijn 88" heeft dat ook als het koud is. Een keertje bij het wegrijden maakt het lager geluid, heeft hij al vanaf ik hem heb (sinds 1988) lijkt mij niet echt een probleem dus. De Opel Astra en Audi 80 die ik gehad heb hadden het soms ook.
Dennis B.
Dennis B.
Re: olie onder koppelingspedaal
Mijn 1e defender had het bij een koude motor. Daar bleek het een productie-serie fout te zijn van die jaargang. Het was het druklager. Het was een Td5 uit 2001 of 2002, dat weet ik niet meer.
Fred101
Fred101