startproblemen
startproblemen
Wie kan me vertellen wat ik kan doen aan mijn startproblemen. Vandaag wil ik de auto starten maar hij doet helemaal niet. Startmotor slaat niet aan, terwijl de accu volgens mij goed is. Geen pufje, kreuntje niets. Wat kan ik hier aan doen?
Groeten Gijs
PS heb nog geen naam voor de auto heb 'm net 2 week (defender 110 uit '85)
Groeten Gijs
PS heb nog geen naam voor de auto heb 'm net 2 week (defender 110 uit '85)
Re: startproblemen
Hallo Gijs,
Als je je contact omdraait, hoor je dan wel ergens een klikje van je relais?.
(Moet haast wel).
Zoja, dan kan het heel goed je startrelais zijn. (12 euro of zoiets)
Gaan haast ??? nooit kapot, de mijnes 2 x binnen 1 week. Oorzaak hiervan is echter weer te zoeken in je circuit van bedrading tussen je dynamo en je startrelais. Meestal ligt er ergens een draad sluiting te maken.
Grtz,
Arie
SIII 88 enz.
Als je je contact omdraait, hoor je dan wel ergens een klikje van je relais?.
(Moet haast wel).
Zoja, dan kan het heel goed je startrelais zijn. (12 euro of zoiets)
Gaan haast ??? nooit kapot, de mijnes 2 x binnen 1 week. Oorzaak hiervan is echter weer te zoeken in je circuit van bedrading tussen je dynamo en je startrelais. Meestal ligt er ergens een draad sluiting te maken.
Grtz,
Arie
SIII 88 enz.
Hoi Gijs,
Het kan ook zijn dat je per ongeluk je massa slot een tikje hebt gegeven, dan geeft hij ook niet thuis, heb ik een keertje gehad, en daarvoor een complete startmotor gedemonteerd......
Groet Bowy
Het kan ook zijn dat je per ongeluk je massa slot een tikje hebt gegeven, dan geeft hij ook niet thuis, heb ik een keertje gehad, en daarvoor een complete startmotor gedemonteerd......
Groet Bowy
sorry iets te kort door de bocht. Dit kun je testen door je lampen ed aan te doen, als deze ook niets doen ligt het daaraan. eventueel even kortsluiten met een steeksleutel (hij zit rechts van het blok tegen het schutbord in de motorruimte) meestal....
Groet Bowy
Groet Bowy
Gijs,
geef even iets meer details.
Wat doet het wel, en wat niet.
Dan is het makkelijker om een juist antwoord te geven.
En: wat voor Land Rover 110 is het (diesel/benzine 12 of 24 volt) ?
Groet,
Erik
geef even iets meer details.
Wat doet het wel, en wat niet.
Dan is het makkelijker om een juist antwoord te geven.
En: wat voor Land Rover 110 is het (diesel/benzine 12 of 24 volt) ?
Groet,
Erik
Dankjewel voor de tips maar ben een leek (nog) wat dit betreft. het is een 110 diesel (1985) maar of het 12 of 24 volt is weet ik nog niet. Ik hoor wel een klein tikje en de lichten doen het ook. Wat moet ik doen?
Gr Gijs
Gr Gijs
Gijs, als je net zo technisch bent als ik kan ik alleen maar de Batavus adviseren.
Jan
Jan
Dat riekt naar lege accu ('s, bij 24 volt).
Is het een oude leger uitvoering ? Bijna altijd 24 volt, goed te herkennen aan de grote dynamo rechts boven op het blok (rechts en links altijd in de rijrichting).
12 volts uitvoeringen hebben (bijna altijd, maar bij Land Rover staat er niets vast) een dynamo links onder. Hoewel; met stuurbekrachtiging ....
Kijk even wat er op je dynamo staat, of hoeveel volt je lampjes zijn, en of er twee accu's in je auto staan die samen 24 volt leveren.
Waar staat de auto eigenlijk ?
Groet
Is het een oude leger uitvoering ? Bijna altijd 24 volt, goed te herkennen aan de grote dynamo rechts boven op het blok (rechts en links altijd in de rijrichting).
12 volts uitvoeringen hebben (bijna altijd, maar bij Land Rover staat er niets vast) een dynamo links onder. Hoewel; met stuurbekrachtiging ....
Kijk even wat er op je dynamo staat, of hoeveel volt je lampjes zijn, en of er twee accu's in je auto staan die samen 24 volt leveren.
Waar staat de auto eigenlijk ?
Groet
Hoi Gijs,
Als je wel een klein tikje hoort (dit is je startrelais) kan het zijn dat er iets mis is met je startmotor of dat je accu half leeg is. Als je accu nl leeg is branden je lichten nog net wel maar gaat je startmotor niet rond. is het niet een probleem met je accu dan is het je startmotor...
Waar sta je nu? sta je in de stad, dan kom ik in de pauze van mijn werk wel even langs. Even checken misschien wordt ik iets wijzer, anders zou ik als ik jou was gewoon even gebruik maken van mijn abonnement bij de ANWB en ze even bellen.
Groet Bowy
Als je wel een klein tikje hoort (dit is je startrelais) kan het zijn dat er iets mis is met je startmotor of dat je accu half leeg is. Als je accu nl leeg is branden je lichten nog net wel maar gaat je startmotor niet rond. is het niet een probleem met je accu dan is het je startmotor...
Waar sta je nu? sta je in de stad, dan kom ik in de pauze van mijn werk wel even langs. Even checken misschien wordt ik iets wijzer, anders zou ik als ik jou was gewoon even gebruik maken van mijn abonnement bij de ANWB en ze even bellen.
Groet Bowy
Inderdaad, waar staat het slachtoffer en welke dichtbijzijnde prikker heeft toevallig zin en tijd om even z'n handen vuil te maken en een spoedcursus electronica te geven.
Groet, Wilberth
Groet, Wilberth
Hoi Wilbert,
Inderdaad helemaal gelijk.
Ik heb hem inmiddels gesproken en heb afgesproken voor vanavond voor een spoedcursus landroverologie en electronica. Volgens mij gaat het om een 110.
Groet Bowy
Inderdaad helemaal gelijk.
Ik heb hem inmiddels gesproken en heb afgesproken voor vanavond voor een spoedcursus landroverologie en electronica. Volgens mij gaat het om een 110.
Groet Bowy
Daarom is dit dus zo'n leuk forum altijd wel iemand die je snel uit de brand kan helpen. Wens ik jullie een gezellige avond.
Groet, Wilberth
Groet, Wilberth
Na een spoedcursus electronica en landroverologie zijn we er achter het is een 110 uit 1985 met een 12 volts accu. Deze was nog goed alleen is het startrelais overleden. De 110 hebben we wel aan de praat gekregen door het relais te kortsluiten. Dit weekend zal het relais ritueel worden begraven tijdstip nog niet bekend maar de koffie staat klaar. Leuk om een actieve prikborder in de zelfde stad te hebben wonen, kan ik af en toe even op bijles. Maar moet nu stoppen om me voor te bereiden op mijn examen landroverologie volgende week. Bowy heeft trouwens een erg brute auto zeker waard om een keer te komen kijken.
Iedereen bedankt voor de reacties
Gijs "110 BIG ONE" & Sjef mijn trouwe metgezel met de glimmende vacht en natte neus.
Iedereen bedankt voor de reacties
Gijs "110 BIG ONE" & Sjef mijn trouwe metgezel met de glimmende vacht en natte neus.
Fijn dattieutweerdoet Gijs,
Steek gelijk een reserve relais bij je, het gebeurt meestal onderwachts op de
gekste plekken.
Bij mij gebeurde het 2 x in 1 week en nogwel steeds direct nadat mijn vrouw er mee was weggeweest. Zij dacht dat zij de boosdoener was en heeft zeker een paar weken niet meer durven rijden.
Grtz,
Arie
SIII 88 enz.
Steek gelijk een reserve relais bij je, het gebeurt meestal onderwachts op de
gekste plekken.
Bij mij gebeurde het 2 x in 1 week en nogwel steeds direct nadat mijn vrouw er mee was weggeweest. Zij dacht dat zij de boosdoener was en heeft zeker een paar weken niet meer durven rijden.
Grtz,
Arie
SIII 88 enz.