Haynes Manual Range Rover
Haynes Manual Range Rover
Ik ben op zoek naar het Haynes handboek welke ook geschikt is voor mijn 1982 Range Rover TD. Ik heb 't idee dat er destijds geen dieselmotor in zat omdat ik het boek wat mijn auto behelst niet kan vinden. Iemand een idee of ISBN nummer voor me?
M.vr.gr.
Robin MEEUWSEN
M.vr.gr.
Robin MEEUWSEN
Re: Haynes Manual Range Rover
De isbn heb je niet nodig hoor, op www.haynes.co.uk kun je ze online bestellen en kun je precies zien welke er zijn, aan boeken. Je moet wel verzendkosten betalen, maar OK. Enne, ik weet eerlijk niet wanneer welke Range met welke motor is geleverd, dus daar kan ik helaas geen zinnig woord over zeggen.
Mijn ervaring is als je er twee koopt, betaal je 25 euro per boek, en dat is net zo veel als de prijs die je betaalt bij de goedkopere handelaar in ons land.
Helaas wil je er natuurlijk maar eentje....
Sander Lelieveld
"Snorkel" - 110 ex-Mariniers 1989 2.5D n/a
<a href="[snorkel.runde.nl] src="[snorkel.runde.nl];
[snorkel.runde.nl]
Mijn ervaring is als je er twee koopt, betaal je 25 euro per boek, en dat is net zo veel als de prijs die je betaalt bij de goedkopere handelaar in ons land.
Helaas wil je er natuurlijk maar eentje....

Sander Lelieveld
"Snorkel" - 110 ex-Mariniers 1989 2.5D n/a
<a href="[snorkel.runde.nl] src="[snorkel.runde.nl];
[snorkel.runde.nl]
Robin,
volgens mij, de eerste diesel die in een Range gezet is, is de 2,4 van het Italiaanse merk VM geweest (weet niet of dat een Turbo was...). Van dat type Range zijn er niet zoveel gemaakt...... dus dat is wellicht de reden dat je het motorblok niet snel vindt in een boek van 1982?
Het kan natuurlijk ook zijn, dat er later in jouw Range een andere dieselmotor geplaatst is; ik zou derhalve eerst maar eens gaan uitzoeken of jouw dieselmotor wel overeenkomt met het modeljaar van je Range.
Even googlen, en je zou de wat Range Rover Clubs moeten kunnen vinden, incl. technische gegevens..
Suc6
Harry & de RUS
volgens mij, de eerste diesel die in een Range gezet is, is de 2,4 van het Italiaanse merk VM geweest (weet niet of dat een Turbo was...). Van dat type Range zijn er niet zoveel gemaakt...... dus dat is wellicht de reden dat je het motorblok niet snel vindt in een boek van 1982?
Het kan natuurlijk ook zijn, dat er later in jouw Range een andere dieselmotor geplaatst is; ik zou derhalve eerst maar eens gaan uitzoeken of jouw dieselmotor wel overeenkomt met het modeljaar van je Range.
Even googlen, en je zou de wat Range Rover Clubs moeten kunnen vinden, incl. technische gegevens..
Suc6
Harry & de RUS
Volgens de gegevens die ik heb is er pas in 1986 een diesel in de RR geleverd.
En wel de 2.4 liter VM.
Ik denk dus dat de motor er bij jou later ingebouwd is.
Welke motor zit er eigenlijk in.
Frans Bonnes
En wel de 2.4 liter VM.
Ik denk dus dat de motor er bij jou later ingebouwd is.
Welke motor zit er eigenlijk in.
Frans Bonnes
Het gaat om 'n RR200 volgens het plaatje onder de motorkap. Wat zou er voor motor hebben ingezeten? Als alleen de motor is vervangen is de rest van de techniek dan hetzelfde?
M.vr.gr.
Robin MEEUWSEN
M.vr.gr.
Robin MEEUWSEN
Voer je chassis nummer hier eens in, en kijk wat er uitkomt
[www.clifton.nl]
Je weet dan wat er in gezeten heeft.
En waar komt je auto oorspronkelijk vandaan.
Frans Bonnes
[www.clifton.nl]
Je weet dan wat er in gezeten heeft.
En waar komt je auto oorspronkelijk vandaan.
Frans Bonnes
Dank je voor de link. Een 3.5 V8 benzinemotor dus. Zou de rest dan wel nog overeenkomen denk je? 't is een 5-bak terwijl 't eigenlijk een 4-bak had moeten zijn in 1982. Ik vond 't nl. al vreemd dat ik een choke led op m'n dashboard had zitten.
Robin MEEUWSEN
Robin MEEUWSEN
In '82 waren er geen diesels.
Er werden wel veel auto's omgebouwd met Perkins, Nissan en heel veel Peugeot.
Johan
Er werden wel veel auto's omgebouwd met Perkins, Nissan en heel veel Peugeot.
Johan
Hoi,
Heb je de boeken al?
Ik heb zowel de repair manual als de restauration manual allebei nog goed(geeb scheuren, vlekken of losse pagina's
Voor 30 euro mag je ze hebben.
Tom
06-51865522
Heb je de boeken al?
Ik heb zowel de repair manual als de restauration manual allebei nog goed(geeb scheuren, vlekken of losse pagina's
Voor 30 euro mag je ze hebben.
Tom
06-51865522