tips vervangen krukas keering

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marc

tips vervangen krukas keering

Bericht door Marc »

Beste allemaal,

Zijn er nog mensen die mij van tips kunnen voorzien voor het vervangen van de krukas keering van een series motor 2,6 6 cilinder.

Het is dezelfde procedure als 2.25 liter 4 cilinder

Ik heb dit werkje al een keer gedaan maar met weinig succes .

Ik heb dit toen liggend onder de auto uitgevoerd .
Misschien is het verstandig om het motorblok geheel te verwijderen.
Maar ik ben er nog niet uit hoe.

ook tips over het plaatsen van de T stukjes en het plaatsen van de openvouwbare keering met veertje zijn van harte welkom.

nu heb ik zelf geen illusie over het feit dat je de moter en versnellingsbak ooit 100% lekdicht zal krijgen maar 80% zou toch een streven moeten zijn.

Vast bedankt voor al jullie tips,

groeten ,

Marc
Serious IIa

Re: tips vervangen krukas keering

Bericht door Serious IIa »

Hoi Marc,

Even voor de compleetheid? het gaatn hier om een keerring aan de voor of achterzijde? aan je beschrijving geloof ik de acterzijde?

Van de voorzijde heb ik wel verstand. De achterzijde heb ik nog nooir gedaan...

Groet Bowy
janzzen

Bericht door janzzen »

ok marc, ik zal je een hart onder de riem steken, ik heb ook een 6pitter en die is kurkdroog aan de onderkant. je moet het zien om te geloven maar het kan dus ECHT!!
ik wens je veel sleutel plezier
hou em droog!
janzzen
Marc

Bericht door Marc »

Beste bowy,

De voorzijde heb ik al met succes vervangen en dat is een werkje van niets .

maar bedankt voor je intresse

Marc
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Hee janzzen,

Zit er dan wel olie in? en het heeft ook een nadeel, want dan wordt je chassis niet anti roest gesmeerd......

Groet Bowy
janzzen

Bericht door janzzen »

tja.
nog niet zo lang geleden alle olieen vervangen... en aangevuld tot aan het merkje, dus olie zit er zat in, ook ik blijf me verbazen over het geheel:-) en wat mijn chassis betreft, bij de apk vonden ze bij autorega dat ik er een mooi hard chassis onder had zitten, dus daar hoor je me ook al niet over. zo zie je maar weer Bowy, het is niet eerlijk verdeeld in de wereld....
groetsels
janzzen
Frank 110

Bericht door Frank 110 »

Hoi mark,

als je de keerring aan de vliegwielzijde wil vervangen moet je de motor eruit halen, vliegwiel eraf, parkers in de keerring draaien en je kan hem er zo uittrekken.
nieuwe erin tikken (wel wat vet op de as) en alles weer samenbouwen.
Mischien gelijk de keerring van de bak ook doen. Ik heb spijt dat ik die niet heb gedaan. want die lekt nu nog.

Succes

Groeten Frank
Plaats reactie