inruilen tegen een Santana
Geplaatst: ma 03 mar 2003, 20:46
Beste mensen,
Ik zit met het volgende. Zoals jullie in het smoelenboek kunnen zien ben ik in het bezit van een 109 SIIA uit 1969. Ex-engels leger Benzine/gas, groen met witte hard-top en geel kenteken. APK gekeurd.
Ik twijfel er nu over om een 88 aan te schaffen en deze weg te doen. Niet omdat deze slecht is, want het is een prachtmodel, maar omdat een korte diesel mij meer aanstaat. Ik heb nu een Santane 88 SIII gezien waar ik wel interesse in heb. Hij staat nog niet op NL kenteken en er zal dus nog wel wat aan moeten gebeuren.
Een paar vragen hierover aan jullie: De dwarsbalk onder de versnellingsbak heeft een behoorlijke optater gehad en is goed misvormt. Op een klein stukje na zit deze nog wel helemaal vast aan de langsbalken. Zover ik heb kunnen zien zijn deze niet hierdoor aangetast. Ook de vogende dwarsbalk heeft een kleine klap gehad, hier hoeft in ieder geval weinig aan gedaan te worden, maar wat voor die grote deuk??
Verder heeft hij ongeveer 1 cm speling op de voorste cardanas. Te veel of kan het er nog net mee door? Hij beschikt over vrijloopnaven.
Na een proefritje zat er op de buitenkant van de velg olie. vermoedelijk remvloeistof. Lijkt mij een kwestie van een keerring of nieuwe remschoenen?
De versnellingsbak is versleten en moet vervangen worden. Zit er wel bij, maar deze heeft wel een overdrive. Is door de overdrive de versnellingsbak een stuk moeilijker te verwisselen of heeft dit geen invloed? Is hier in de boeken rekening mee gehouden?
Wie kan mij nog goede adviezen geven. Ik twijfel op dit moment of ik het zal doen. Ik beschik nu immers over een auto op kenteken en weet niet wat ik precies in huis haal als ik dit nog zelf moet doen.
Ik hoop dat jullie net als altijd weer goede tips hebben!
Alvast bedankt,
Jeroen
Ik zit met het volgende. Zoals jullie in het smoelenboek kunnen zien ben ik in het bezit van een 109 SIIA uit 1969. Ex-engels leger Benzine/gas, groen met witte hard-top en geel kenteken. APK gekeurd.
Ik twijfel er nu over om een 88 aan te schaffen en deze weg te doen. Niet omdat deze slecht is, want het is een prachtmodel, maar omdat een korte diesel mij meer aanstaat. Ik heb nu een Santane 88 SIII gezien waar ik wel interesse in heb. Hij staat nog niet op NL kenteken en er zal dus nog wel wat aan moeten gebeuren.
Een paar vragen hierover aan jullie: De dwarsbalk onder de versnellingsbak heeft een behoorlijke optater gehad en is goed misvormt. Op een klein stukje na zit deze nog wel helemaal vast aan de langsbalken. Zover ik heb kunnen zien zijn deze niet hierdoor aangetast. Ook de vogende dwarsbalk heeft een kleine klap gehad, hier hoeft in ieder geval weinig aan gedaan te worden, maar wat voor die grote deuk??
Verder heeft hij ongeveer 1 cm speling op de voorste cardanas. Te veel of kan het er nog net mee door? Hij beschikt over vrijloopnaven.
Na een proefritje zat er op de buitenkant van de velg olie. vermoedelijk remvloeistof. Lijkt mij een kwestie van een keerring of nieuwe remschoenen?
De versnellingsbak is versleten en moet vervangen worden. Zit er wel bij, maar deze heeft wel een overdrive. Is door de overdrive de versnellingsbak een stuk moeilijker te verwisselen of heeft dit geen invloed? Is hier in de boeken rekening mee gehouden?
Wie kan mij nog goede adviezen geven. Ik twijfel op dit moment of ik het zal doen. Ik beschik nu immers over een auto op kenteken en weet niet wat ik precies in huis haal als ik dit nog zelf moet doen.
Ik hoop dat jullie net als altijd weer goede tips hebben!
Alvast bedankt,
Jeroen