keuze modderbanden
keuze modderbanden
Ik ben opzoek naar goede banden voor mijn range rover voor in de modder dan wel vette klei.
Het aanbod bij allerlei zaken is erg groot, daarom wil ik het aan jullie vragen.
Hebben jullie goed ervaring met een bepaald type of merk band dan hoor ik graag een reactie van jullie zodat mijn gezoek iets beperkter kan worden.
Het zal voor een formaat van 31x10.5x15 of 33x12.5x15 gaan.
alvast bedankt
gilco
Het aanbod bij allerlei zaken is erg groot, daarom wil ik het aan jullie vragen.
Hebben jullie goed ervaring met een bepaald type of merk band dan hoor ik graag een reactie van jullie zodat mijn gezoek iets beperkter kan worden.
Het zal voor een formaat van 31x10.5x15 of 33x12.5x15 gaan.
alvast bedankt
gilco
Re: keuze modderbanden
Hoi Gilco,
Ik dacht dat er al 33x12.5x15 onder zaten? Of heb je ze nu al versleten?
Gr. Menno
[www.qwerty-realisatie.nl]
Ik dacht dat er al 33x12.5x15 onder zaten? Of heb je ze nu al versleten?
Gr. Menno
[www.qwerty-realisatie.nl]
Op 31 maart organiseert de LRCH een avond waarop Michelin & BF Goodrich informatie geven over onder andere de keuze van banden. Misschien aardig om je daar te laten adviseren over het type band.
Voor de aankoop zou je dan eens kunnen kijken www.autobandenmarkt.nl of natuurlijk bij RB te B&R, Van Dam in Rhenen en dergelijke.
Groet,
Marco, mda@wxs.nl
LR 88 SIII 2¼B Pick Up '71
tekst van www.lrch.nl
31 maart 2003
Banden!
Op deze avond mogen we Marc van der Helden en Peter Lang van Michelin Nederland begroeten.Beide heren vertegenwoordigen zowel Michelin als BFGoodridge in Nederland.Marc van der Helden is ook betrokken bij de levering aan de Land Rover dealerorganisatie, een kenner bij uitstek dus, als het gaat om het rubber van onze auto's.
Voor de aankoop zou je dan eens kunnen kijken www.autobandenmarkt.nl of natuurlijk bij RB te B&R, Van Dam in Rhenen en dergelijke.
Groet,
Marco, mda@wxs.nl
LR 88 SIII 2¼B Pick Up '71
tekst van www.lrch.nl
31 maart 2003
Banden!
Op deze avond mogen we Marc van der Helden en Peter Lang van Michelin Nederland begroeten.Beide heren vertegenwoordigen zowel Michelin als BFGoodridge in Nederland.Marc van der Helden is ook betrokken bij de levering aan de Land Rover dealerorganisatie, een kenner bij uitstek dus, als het gaat om het rubber van onze auto's.
Maakt je keuze wel erg beperkt.
Probeer eens [www.offroadreifen.com] zoek je maat.
Keuze voor modderbanden is erg persoonlijk en budget afhankelijk.
Rij zelf met mijn Def 90 TD5 in het terein op Bronco Dirt Devils, relatief goedkoop, goed in de modder, maar slecht voor op de weg en slijt relatief snel (remoulds!).
Volgende setje 255/85R16/D 119Q BF Goodrich Mud-Terrain € 155 of 280/85-16 6Ply 113L Silverstone € 125. Geld over ..Simex € 290 .. of 35X17,5-15LT Mickey Thompson Baja Belted Classic € 523.50!!!!! (met goud ventieldopje?)
Probeer eens [www.offroadreifen.com] zoek je maat.
Keuze voor modderbanden is erg persoonlijk en budget afhankelijk.
Rij zelf met mijn Def 90 TD5 in het terein op Bronco Dirt Devils, relatief goedkoop, goed in de modder, maar slecht voor op de weg en slijt relatief snel (remoulds!).
Volgende setje 255/85R16/D 119Q BF Goodrich Mud-Terrain € 155 of 280/85-16 6Ply 113L Silverstone € 125. Geld over ..Simex € 290 .. of 35X17,5-15LT Mickey Thompson Baja Belted Classic € 523.50!!!!! (met goud ventieldopje?)
Hoi Peter,
Die Baja belted leveren ze hier zonder gouden ventieldopje. Heb net een set Parnelli Jones Dirt Grip 37x12.5x15 op 12" brede velgen aangeschaft en betaalde daar omgerekend 3100 Euro voor. Maar dan heb je ook wel wat om in de sneeuw mee te spelen. De goedkoopste echte banden beginnen hier bij zo'n 500 euro per stuk.
Groet uit Reykjavik
Icelandrover
Die Baja belted leveren ze hier zonder gouden ventieldopje. Heb net een set Parnelli Jones Dirt Grip 37x12.5x15 op 12" brede velgen aangeschaft en betaalde daar omgerekend 3100 Euro voor. Maar dan heb je ook wel wat om in de sneeuw mee te spelen. De goedkoopste echte banden beginnen hier bij zo'n 500 euro per stuk.
Groet uit Reykjavik
Icelandrover
Hoi Icelandrover,
Dat is niet gepist en toch erg nat (wat bij jullie onmiddelijk tot bevriezing lijd)
Welke van de LR`s is van jou, de Disco of de zwarte Defender?
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell", op 7,5x16 voor +/- 100 euro p/stuk.
Dat is niet gepist en toch erg nat (wat bij jullie onmiddelijk tot bevriezing lijd)
Welke van de LR`s is van jou, de Disco of de zwarte Defender?
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell", op 7,5x16 voor +/- 100 euro p/stuk.
Gilco
De keuze is persoonlijk maar ik kan je helpen aan 5 stuks Cooper STT 255/85/16
zgan voor 400 euro.
Succes Eric
De keuze is persoonlijk maar ik kan je helpen aan 5 stuks Cooper STT 255/85/16
zgan voor 400 euro.
Succes Eric
Hoi Aad,
Geen van beide, ik heb een grijze 110 uit '89 met een 200 Tdi. Binnenkort zal ik de digicamera meenemen als we er op uit gaan. Zet ik een stukje in het smoelenboek (als fervent lezer van het prikbord ben ik dat wel eens verplicht) met wat leuk fotospul erbij. Trouwens op 23 maart kun je hem (en ondergetekende) in actie zien op Yorin Travel in het item over IJsland wat ze hier hebben opgenomen afgelopen week. Dus zap effe over om 20.00 uur en geniet van de beelden in onze wel heel erg grote achtertuin.
Groet'n ut 't koude noorden.
Icelandrover
Geen van beide, ik heb een grijze 110 uit '89 met een 200 Tdi. Binnenkort zal ik de digicamera meenemen als we er op uit gaan. Zet ik een stukje in het smoelenboek (als fervent lezer van het prikbord ben ik dat wel eens verplicht) met wat leuk fotospul erbij. Trouwens op 23 maart kun je hem (en ondergetekende) in actie zien op Yorin Travel in het item over IJsland wat ze hier hebben opgenomen afgelopen week. Dus zap effe over om 20.00 uur en geniet van de beelden in onze wel heel erg grote achtertuin.
Groet'n ut 't koude noorden.
Icelandrover
Leuk,
kijken we vol spanning naar uit.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell", uit Holland met de eerste crocussen in bloei.
kijken we vol spanning naar uit.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell", uit Holland met de eerste crocussen in bloei.
Hoi Icelandrover,
Moet elke week ongeveer aan die kou daar bij jou denken als hiervandaan (Rotterdam) weer eens een containerboot naar Reykjavik vertrekt.
Gaan ook vrij veel prive-auto's mee.(maar dat is meestal 's zomers).
Veel plezier daar in de kou en drink niet teveel wodka.
Zie je foto's wel op de Smoelenhoek,
Groetjes,
Arie SIII 88 enz,.
RST Container terminal Rotterdam
Moet elke week ongeveer aan die kou daar bij jou denken als hiervandaan (Rotterdam) weer eens een containerboot naar Reykjavik vertrekt.
Gaan ook vrij veel prive-auto's mee.(maar dat is meestal 's zomers).
Veel plezier daar in de kou en drink niet teveel wodka.
Zie je foto's wel op de Smoelenhoek,
Groetjes,
Arie SIII 88 enz,.
RST Container terminal Rotterdam