Als ik mijn V8 overschakel van gas naar benzine dan rijd ie de eerste 10 seconde goed. Vervolgens begint ie te stotteren ente proesten en komt er een beetje zwarte rook uit de uitlaat. Als ik vervolgens terugschakel naar gas, dan gaat ie na een seconde of 10 weer goed lopen (als de carburatteurs bijna leeg zijn) en als ie dan weer op gas staat is er weer niks aan de hand.
Ik denk zelf dat een van de twee carb teveel benzine krijgt en zodoende 4 van de 8 cilinders worden verzopen. Immers als de benzinetoevoer wordt gestopt gaat ie na een par seconden weer goed lopen..
blijft de vlotter hangen ofzo..
iemand dit weleens meegemaakt? of gewoon een goed idee?
Gr Bjorn
gas/benzine
Re: gas/benzine
Bjorn,
Als er Stromberg carburateurs op je V8 zitten dan zou het kunnen dat het membraan van een van de carburateurs gescheurd/poreus is. Zitten er SU carburateurs op dan zou het kunnen zijn dat de zuiger vervuild is en daardoor aanloopt op de dashpot. Of er kan geen/verkeerde olie in de carb. zitten.
Het kan natuurlijk ook nog dat een van de vlotters door het rijden op gas kapot is gegaan en daardoor teveel benzine doorgeeft (lege vlotterkamer en daardoor meer rammelen van de vlotter). Of de vlotternaald is beschadigd geraakt.
Bij beide bovenstaande types carburateur komen deze klachten vaker voor als er veel/langdurig op LPG gereden wordt.
Ik denk dat je er een korte inspectie aan moet wagwen om zekerheid te krijgen.
Als er Stromberg carburateurs op je V8 zitten dan zou het kunnen dat het membraan van een van de carburateurs gescheurd/poreus is. Zitten er SU carburateurs op dan zou het kunnen zijn dat de zuiger vervuild is en daardoor aanloopt op de dashpot. Of er kan geen/verkeerde olie in de carb. zitten.
Het kan natuurlijk ook nog dat een van de vlotters door het rijden op gas kapot is gegaan en daardoor teveel benzine doorgeeft (lege vlotterkamer en daardoor meer rammelen van de vlotter). Of de vlotternaald is beschadigd geraakt.
Bij beide bovenstaande types carburateur komen deze klachten vaker voor als er veel/langdurig op LPG gereden wordt.
Ik denk dat je er een korte inspectie aan moet wagwen om zekerheid te krijgen.