Lucas 35DLM8 /motor afslaan
Lucas 35DLM8 /motor afslaan
Hallo iedereen!Wil graag nog even reageren op de vraag van 051205 ,,motor slaat af" .Een nwe. posting omdat mij niet bekend is wat voor ontsteking op de wagen van Hans zit[er zijn geloof ik 3 types contactloos]en omdat hij overal al gezocht heeft,wil hem niet in verwarring brengen,maarjullie alleen maar een van mijn ervaringen met de LUCAS 35DLM8[ETC6976]vertellen.Ik heb ooit eens het probleem gehad;koude motor starten,motor warm afslaan,10 min wachten, motor start.even later afslaan enz. enz.Eerst bobine vervangen,probleem bleef,wat bleek?De module op de ontsteking zat [iets]los!Enfin,vast gedraaid,probleem was er nog steeds, maar met veel langere"intervallen"!Nieuwe module[Hella 1 5DA 006 623-321]gemonteerd met de bijbehorende warmte geleidende pasta,sindsdien geen problemen meer gehad! Conclusie;de module moet zijn warmte kwijt kunnen door metaalcontact met het ontstekingshuis [met hulp ven de speciale pasta] Hoop overigens dat Hans de storing inmiddels gevonden heeft!Vr.gr.HenkB
Re: Lucas 35DLM8 /motor afslaan
Nee, helaas heb de storing nog niet gevonden. Ga beginnen met nalopen van de bedrading van de gasinstallatie. Biedt dat geen soelaas, dan ga ik eerst terug naar de inbouwer van het geheel. Helpt dat nog niet... dan zoeken we weer verder hè! In elk geval iedereen bedankt voor de input en morele steun. Mocht het euvel ontdekt worden dan meld ik dat natuurlijk weer hier!
Ondanks dit soort mankementen rijden we met ontzettend veel plezier in de Range Rover (Lange Lover zoals mijn zoon van 3 pleegt te zeggen!).
Met groet, Hans
Ondanks dit soort mankementen rijden we met ontzettend veel plezier in de Range Rover (Lange Lover zoals mijn zoon van 3 pleegt te zeggen!).
Met groet, Hans