klussen aan carrosserie
klussen aan carrosserie
22 jaar oude defender. motorisch gereviseerd. carrosserie verdient nodige aandacht. raamstrips, roest plekken etc. gevraagd klusser voor nodig onderhoud! omgeving Veenendaal.
Re: klussen aan carrosserie
22 jaar oud is toch nog geen defender dacht ik ?
Raamstrips zijn zo zelf te vervangen, schroefjes er uit schroeven (zoek tussen de roest)
Nieuwe er weer in (ik pop ze want dan is het alu op alu in de deur, zijn ze ook weer makkelijker te vervangen). Spul koop je zo per meter.
Roest op carroserie ? Dat moeten dan de deurtops of deuren zijn aan de binnenkant of het schutbord want de rest is Alu. Dat is te doen maar wel veel werk. Alu plaat eraf pielen, reparatiestukken maken en dan alles weer in elkaar. Weet niet of je daar een vrijwilliger voor vindt. Ik kan het maar vind het al een rotklus als ik het voor me zelf moet doen.Deurtops kan je ook zo vervangen. Roest op deur frames is niet mooi maar moet wel heel erg zijn voor het een probleem wordt.
Schutbord en voetenbakken lassen varieert van weinig tot erg veel werk. Een stukje er in lassen valt mee maar een hele reconstructie van delen rond de luchtkleppen... phoe, heb je veel geduld voor nodig. Wel mooi werk. Helaas zit ik niet in de buurt voor dat gedeelte.
Fred101
Raamstrips zijn zo zelf te vervangen, schroefjes er uit schroeven (zoek tussen de roest)
Nieuwe er weer in (ik pop ze want dan is het alu op alu in de deur, zijn ze ook weer makkelijker te vervangen). Spul koop je zo per meter.
Roest op carroserie ? Dat moeten dan de deurtops of deuren zijn aan de binnenkant of het schutbord want de rest is Alu. Dat is te doen maar wel veel werk. Alu plaat eraf pielen, reparatiestukken maken en dan alles weer in elkaar. Weet niet of je daar een vrijwilliger voor vindt. Ik kan het maar vind het al een rotklus als ik het voor me zelf moet doen.Deurtops kan je ook zo vervangen. Roest op deur frames is niet mooi maar moet wel heel erg zijn voor het een probleem wordt.
Schutbord en voetenbakken lassen varieert van weinig tot erg veel werk. Een stukje er in lassen valt mee maar een hele reconstructie van delen rond de luchtkleppen... phoe, heb je veel geduld voor nodig. Wel mooi werk. Helaas zit ik niet in de buurt voor dat gedeelte.
Fred101
One Ten is vanaf 1983 toch, vanaf 1984 de Ninety?
Later Defender genaamd, dus voor 't gemak...
Jurriaan
'53 S1 80"
'88 D90 HT
Later Defender genaamd, dus voor 't gemak...
Jurriaan
'53 S1 80"
'88 D90 HT
dan gaat dit dus over een 110. Niet dat dat wat uitmaakt voor wat betreft het werk behalve dat er dan 5 slechte deuren kunnen zijn ipv 3 (als het een CSW is)
Vreemd eigenlijk dat de 110 en 90 nooit een toevoeging hebben gekregen. Toen de series 2 werd geintroduceerd werd de landrover postuum series 1. De disco's zijn er in series nummers. De RR werd classic toen er een nieuwe kwan maar de 110 en 90 bleven gewoon wat ze waren. Het zou eigenlijk een series IV moeten zijn maar dan steigeren de bladveer jongens, of een series 1 defender, de 200TD1 de series 2 en de 300 de 3 enz.
fred101FC series III (???)
Vreemd eigenlijk dat de 110 en 90 nooit een toevoeging hebben gekregen. Toen de series 2 werd geintroduceerd werd de landrover postuum series 1. De disco's zijn er in series nummers. De RR werd classic toen er een nieuwe kwan maar de 110 en 90 bleven gewoon wat ze waren. Het zou eigenlijk een series IV moeten zijn maar dan steigeren de bladveer jongens, of een series 1 defender, de 200TD1 de series 2 en de 300 de 3 enz.

fred101FC series III (???)
www.getvisual.nl in Amersfoort. Daar doen ze dit soort werk aan de lopende band. Zie er weer uit als nieuw, maar er zullen ongetwijfeld ook anderen zijn.
Greetz, Maarten
Als we dan toch reclame gaan maken 
In de regio en niet duur:
Autorega, in Ede;
Hendrik Swane in Utrecht;
LandRoverLand, mobiel bij je thuis
SMB in Genderen
Van Dam in Rhenen

PS heb goede ervaringen met deze garages.

In de regio en niet duur:
Autorega, in Ede;
Hendrik Swane in Utrecht;
LandRoverLand, mobiel bij je thuis
SMB in Genderen
Van Dam in Rhenen

PS heb goede ervaringen met deze garages.
Maar de meesten van hen doen geen plaatwerk/spuiten
Anders had ik ze ook genoemd...
greetz, Maarten