Leuk ritje + vraag over onze wetshandhavers
Geplaatst: zo 02 mar 2003, 23:07
Even onze ervaring delen met alle medeprikkers.
Vandaag zijn we met drie wagen een rondje wezen rijden in Noord?Oost Brabant.
Erik was met z?n 110 helemaal uit Haarlem gekomen. Aad met bijrijder met z?n 109 Ambulance uit Eindhoven en ikzelf met m?n 109 Hardtop woon in Boxtel.
Na een kop thee zijn we vanuit Boxtel vertrokken. Het had de afgelopen nacht een beetje geregend dus alles was spekglad. We gleden lekker van alle bolle weggetjes af richting de bomen aan de zijkant.
Soms kwamen de bomen net iets te dichtbij.
Het was de bedoeling dat we ook wat foto?s gingen maken voor het smoelenboek maar ik had NATUURLIJK mijn vers opgeladen batterijen thuis in de lader laten zitten. Stom stom stom? Helaas moeten we dus WEER een keer samen op pad om alsnog foto?s te maken
We tuften met onze drie dieseltjes lekker wat willekeurige paadjes in en kwamen natuurlijk behoorlijk vast te zitten. Erik en Aard hadden geen echt tractor profiel op hun banden dus stonden echt vast vast. Mijn banden waren net iets beter en ik kon net aan zelf uit de prut komen. We hebben we alle sleeplinten aan elkaar geknoopt zodat de slepende wagen wel wat grip zou hebben op vastere grond. Uiteindelijk hebben we met de 110 en 109 de Ambulance eruit moeten trekken. Die 400kg extra maakte het toch wel wat lastiger.
We zijn natuurlijk alleen maar onverhard wegen ingegaan met straatnaam bordjes en alles. Alleen straatlantarens en asfalt ontbraken nog. Natuurlijk probeerden we ook gewoon een pad wat doodlopend zou zijn behalve voor fietsers maar niet verboden in te rijden (voor zover mijn kennis over verkeersregels gaat)
We staan vlak voor we weer de verharde weg op gaan nog ff te ploeteren en komt er toch net een politieauto langs gereden. Ze waren te lui om uit hun warme autootje te komen maar deelde mij mee dat dit niet de bedoeling was (ze gebruiken zelfs het woord VERBODEN) en dat we het niet meer moesten doen. Het enige wat je dan kan zeggen is OK...
Ook beloofde ze dat onze kentekens genoteerd waren.
Naar ons idee hebben we niets illegaals gedaan. Het enige waar ze je op zouden kunnen pakken zijn die moddersporen die we achter lieten op de verharde weg (volgende keer bezem achterin om eventuele boetes te kunnen voorkomen)
Ik vraag me af of je echt strafbaar zou zijn als ze je 15min later, 1km verderop weer zo tegenkomen omdat je dan een BEVEL genegeerd zou hebben.
HEEFT IEMAND ERVARING MET DIT SOORT SITUATIES EN WAT JE VOORAL WEL EN NIET ZOU MOETEN ZEGGEN ???
In ieder geval zijn onze wagens weer voorzien van een gezonde modder coating zoals op elke LandRover niet mag ontbreken. Wassen doen we morgen wel.
Groeten,
Yuri
SIII 109D
p.s.
Erik, voordat je denkt dat die takel niet goed werkt? Er zitten dus frictieplaten in die pas willen ingrijpen als er wat kracht op staat (ook na fatsoenlijk reinigen) hij wil dus alleen goed op een neer als je er aan trekt. Je kan hem ook in z?t vrij zetten en dan met het handwiel werken maar dan moet dat handwiel wel in een bepaalde stand staan voordat je het kleine knopje in FREE zet. Dit is lastig uit te leggen. Haal een keer het handwiel; eraf samen met de handel (eerst in free zetten) en dan begrijp je meteen hoe het hele ding werkt.
Vandaag zijn we met drie wagen een rondje wezen rijden in Noord?Oost Brabant.
Erik was met z?n 110 helemaal uit Haarlem gekomen. Aad met bijrijder met z?n 109 Ambulance uit Eindhoven en ikzelf met m?n 109 Hardtop woon in Boxtel.
Na een kop thee zijn we vanuit Boxtel vertrokken. Het had de afgelopen nacht een beetje geregend dus alles was spekglad. We gleden lekker van alle bolle weggetjes af richting de bomen aan de zijkant.
Soms kwamen de bomen net iets te dichtbij.
Het was de bedoeling dat we ook wat foto?s gingen maken voor het smoelenboek maar ik had NATUURLIJK mijn vers opgeladen batterijen thuis in de lader laten zitten. Stom stom stom? Helaas moeten we dus WEER een keer samen op pad om alsnog foto?s te maken
We tuften met onze drie dieseltjes lekker wat willekeurige paadjes in en kwamen natuurlijk behoorlijk vast te zitten. Erik en Aard hadden geen echt tractor profiel op hun banden dus stonden echt vast vast. Mijn banden waren net iets beter en ik kon net aan zelf uit de prut komen. We hebben we alle sleeplinten aan elkaar geknoopt zodat de slepende wagen wel wat grip zou hebben op vastere grond. Uiteindelijk hebben we met de 110 en 109 de Ambulance eruit moeten trekken. Die 400kg extra maakte het toch wel wat lastiger.
We zijn natuurlijk alleen maar onverhard wegen ingegaan met straatnaam bordjes en alles. Alleen straatlantarens en asfalt ontbraken nog. Natuurlijk probeerden we ook gewoon een pad wat doodlopend zou zijn behalve voor fietsers maar niet verboden in te rijden (voor zover mijn kennis over verkeersregels gaat)
We staan vlak voor we weer de verharde weg op gaan nog ff te ploeteren en komt er toch net een politieauto langs gereden. Ze waren te lui om uit hun warme autootje te komen maar deelde mij mee dat dit niet de bedoeling was (ze gebruiken zelfs het woord VERBODEN) en dat we het niet meer moesten doen. Het enige wat je dan kan zeggen is OK...
Ook beloofde ze dat onze kentekens genoteerd waren.
Naar ons idee hebben we niets illegaals gedaan. Het enige waar ze je op zouden kunnen pakken zijn die moddersporen die we achter lieten op de verharde weg (volgende keer bezem achterin om eventuele boetes te kunnen voorkomen)
Ik vraag me af of je echt strafbaar zou zijn als ze je 15min later, 1km verderop weer zo tegenkomen omdat je dan een BEVEL genegeerd zou hebben.
HEEFT IEMAND ERVARING MET DIT SOORT SITUATIES EN WAT JE VOORAL WEL EN NIET ZOU MOETEN ZEGGEN ???
In ieder geval zijn onze wagens weer voorzien van een gezonde modder coating zoals op elke LandRover niet mag ontbreken. Wassen doen we morgen wel.
Groeten,
Yuri
SIII 109D
p.s.
Erik, voordat je denkt dat die takel niet goed werkt? Er zitten dus frictieplaten in die pas willen ingrijpen als er wat kracht op staat (ook na fatsoenlijk reinigen) hij wil dus alleen goed op een neer als je er aan trekt. Je kan hem ook in z?t vrij zetten en dan met het handwiel werken maar dan moet dat handwiel wel in een bepaalde stand staan voordat je het kleine knopje in FREE zet. Dit is lastig uit te leggen. Haal een keer het handwiel; eraf samen met de handel (eerst in free zetten) en dan begrijp je meteen hoe het hele ding werkt.