Leuk ritje + vraag over onze wetshandhavers
Leuk ritje + vraag over onze wetshandhavers
Even onze ervaring delen met alle medeprikkers.
Vandaag zijn we met drie wagen een rondje wezen rijden in Noord?Oost Brabant.
Erik was met z?n 110 helemaal uit Haarlem gekomen. Aad met bijrijder met z?n 109 Ambulance uit Eindhoven en ikzelf met m?n 109 Hardtop woon in Boxtel.
Na een kop thee zijn we vanuit Boxtel vertrokken. Het had de afgelopen nacht een beetje geregend dus alles was spekglad. We gleden lekker van alle bolle weggetjes af richting de bomen aan de zijkant.
Soms kwamen de bomen net iets te dichtbij.
Het was de bedoeling dat we ook wat foto?s gingen maken voor het smoelenboek maar ik had NATUURLIJK mijn vers opgeladen batterijen thuis in de lader laten zitten. Stom stom stom? Helaas moeten we dus WEER een keer samen op pad om alsnog foto?s te maken
We tuften met onze drie dieseltjes lekker wat willekeurige paadjes in en kwamen natuurlijk behoorlijk vast te zitten. Erik en Aard hadden geen echt tractor profiel op hun banden dus stonden echt vast vast. Mijn banden waren net iets beter en ik kon net aan zelf uit de prut komen. We hebben we alle sleeplinten aan elkaar geknoopt zodat de slepende wagen wel wat grip zou hebben op vastere grond. Uiteindelijk hebben we met de 110 en 109 de Ambulance eruit moeten trekken. Die 400kg extra maakte het toch wel wat lastiger.
We zijn natuurlijk alleen maar onverhard wegen ingegaan met straatnaam bordjes en alles. Alleen straatlantarens en asfalt ontbraken nog. Natuurlijk probeerden we ook gewoon een pad wat doodlopend zou zijn behalve voor fietsers maar niet verboden in te rijden (voor zover mijn kennis over verkeersregels gaat)
We staan vlak voor we weer de verharde weg op gaan nog ff te ploeteren en komt er toch net een politieauto langs gereden. Ze waren te lui om uit hun warme autootje te komen maar deelde mij mee dat dit niet de bedoeling was (ze gebruiken zelfs het woord VERBODEN) en dat we het niet meer moesten doen. Het enige wat je dan kan zeggen is OK...
Ook beloofde ze dat onze kentekens genoteerd waren.
Naar ons idee hebben we niets illegaals gedaan. Het enige waar ze je op zouden kunnen pakken zijn die moddersporen die we achter lieten op de verharde weg (volgende keer bezem achterin om eventuele boetes te kunnen voorkomen)
Ik vraag me af of je echt strafbaar zou zijn als ze je 15min later, 1km verderop weer zo tegenkomen omdat je dan een BEVEL genegeerd zou hebben.
HEEFT IEMAND ERVARING MET DIT SOORT SITUATIES EN WAT JE VOORAL WEL EN NIET ZOU MOETEN ZEGGEN ???
In ieder geval zijn onze wagens weer voorzien van een gezonde modder coating zoals op elke LandRover niet mag ontbreken. Wassen doen we morgen wel.
Groeten,
Yuri
SIII 109D
p.s.
Erik, voordat je denkt dat die takel niet goed werkt? Er zitten dus frictieplaten in die pas willen ingrijpen als er wat kracht op staat (ook na fatsoenlijk reinigen) hij wil dus alleen goed op een neer als je er aan trekt. Je kan hem ook in z?t vrij zetten en dan met het handwiel werken maar dan moet dat handwiel wel in een bepaalde stand staan voordat je het kleine knopje in FREE zet. Dit is lastig uit te leggen. Haal een keer het handwiel; eraf samen met de handel (eerst in free zetten) en dan begrijp je meteen hoe het hele ding werkt.
Vandaag zijn we met drie wagen een rondje wezen rijden in Noord?Oost Brabant.
Erik was met z?n 110 helemaal uit Haarlem gekomen. Aad met bijrijder met z?n 109 Ambulance uit Eindhoven en ikzelf met m?n 109 Hardtop woon in Boxtel.
Na een kop thee zijn we vanuit Boxtel vertrokken. Het had de afgelopen nacht een beetje geregend dus alles was spekglad. We gleden lekker van alle bolle weggetjes af richting de bomen aan de zijkant.
Soms kwamen de bomen net iets te dichtbij.
Het was de bedoeling dat we ook wat foto?s gingen maken voor het smoelenboek maar ik had NATUURLIJK mijn vers opgeladen batterijen thuis in de lader laten zitten. Stom stom stom? Helaas moeten we dus WEER een keer samen op pad om alsnog foto?s te maken
We tuften met onze drie dieseltjes lekker wat willekeurige paadjes in en kwamen natuurlijk behoorlijk vast te zitten. Erik en Aard hadden geen echt tractor profiel op hun banden dus stonden echt vast vast. Mijn banden waren net iets beter en ik kon net aan zelf uit de prut komen. We hebben we alle sleeplinten aan elkaar geknoopt zodat de slepende wagen wel wat grip zou hebben op vastere grond. Uiteindelijk hebben we met de 110 en 109 de Ambulance eruit moeten trekken. Die 400kg extra maakte het toch wel wat lastiger.
We zijn natuurlijk alleen maar onverhard wegen ingegaan met straatnaam bordjes en alles. Alleen straatlantarens en asfalt ontbraken nog. Natuurlijk probeerden we ook gewoon een pad wat doodlopend zou zijn behalve voor fietsers maar niet verboden in te rijden (voor zover mijn kennis over verkeersregels gaat)
We staan vlak voor we weer de verharde weg op gaan nog ff te ploeteren en komt er toch net een politieauto langs gereden. Ze waren te lui om uit hun warme autootje te komen maar deelde mij mee dat dit niet de bedoeling was (ze gebruiken zelfs het woord VERBODEN) en dat we het niet meer moesten doen. Het enige wat je dan kan zeggen is OK...
Ook beloofde ze dat onze kentekens genoteerd waren.
Naar ons idee hebben we niets illegaals gedaan. Het enige waar ze je op zouden kunnen pakken zijn die moddersporen die we achter lieten op de verharde weg (volgende keer bezem achterin om eventuele boetes te kunnen voorkomen)
Ik vraag me af of je echt strafbaar zou zijn als ze je 15min later, 1km verderop weer zo tegenkomen omdat je dan een BEVEL genegeerd zou hebben.
HEEFT IEMAND ERVARING MET DIT SOORT SITUATIES EN WAT JE VOORAL WEL EN NIET ZOU MOETEN ZEGGEN ???
In ieder geval zijn onze wagens weer voorzien van een gezonde modder coating zoals op elke LandRover niet mag ontbreken. Wassen doen we morgen wel.
Groeten,
Yuri
SIII 109D
p.s.
Erik, voordat je denkt dat die takel niet goed werkt? Er zitten dus frictieplaten in die pas willen ingrijpen als er wat kracht op staat (ook na fatsoenlijk reinigen) hij wil dus alleen goed op een neer als je er aan trekt. Je kan hem ook in z?t vrij zetten en dan met het handwiel werken maar dan moet dat handwiel wel in een bepaalde stand staan voordat je het kleine knopje in FREE zet. Dit is lastig uit te leggen. Haal een keer het handwiel; eraf samen met de handel (eerst in free zetten) en dan begrijp je meteen hoe het hele ding werkt.
Re: Leuk ritje + vraag over onze wetshandhavers
Yuri,
Als deze wegen niet liggen in een natuurgebied dat op welke wijze dan ook bescherming geniet van StaatsBosBeheer (meestal aangegeven met de bekend groene bordjes) en de wegen niet zijn voorzien van een bordje in verband met art. 461 (verboden voor onbevoegden) gehoord het tot de openbare weg en dus voor iedereen, straffeloos toegankelijk.
Wat ik een beetje bespeur is een typische vorm van machtsmisbruik die bij sommige korpsen in landelijke gebieden veelvuldig voorkomt.
Zorgen voor een bezem en een schep hoort natuurlijk gewoon bij de standaard terreinuitrusting.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Als deze wegen niet liggen in een natuurgebied dat op welke wijze dan ook bescherming geniet van StaatsBosBeheer (meestal aangegeven met de bekend groene bordjes) en de wegen niet zijn voorzien van een bordje in verband met art. 461 (verboden voor onbevoegden) gehoord het tot de openbare weg en dus voor iedereen, straffeloos toegankelijk.
Wat ik een beetje bespeur is een typische vorm van machtsmisbruik die bij sommige korpsen in landelijke gebieden veelvuldig voorkomt.
Zorgen voor een bezem en een schep hoort natuurlijk gewoon bij de standaard terreinuitrusting.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: Leuk ritje + vraag over onze wetshandhavers
Ola Yuri!
Zorg dat je altijd in zulke situaties een thermoskan met warme melk bij je hebt zodat je hun allervriendelijkst een bekertje warme melk aanbieden kan. Hier zijn ze gek op en daarna slapen ze weer lekker verder.
Adios Henk
Zorg dat je altijd in zulke situaties een thermoskan met warme melk bij je hebt zodat je hun allervriendelijkst een bekertje warme melk aanbieden kan. Hier zijn ze gek op en daarna slapen ze weer lekker verder.
Adios Henk
Re: Leuk ritje + vraag over onze wetshandhavers
Heeeuuuhhhh, gooeeie moorruuggu,
Blij dat het een leuk ritje was, ik ga graag nog eens mee als de foto's gemaakt worden. Oom agent moet je normaal gesproken vriendelijk benadere, begrip- en taktvol. Bakkie choco doet inderdaad vaak wonderen.
In principe zijn het gewoon openbare wegen. Het enige waar ze je iets kunnen maken is op het gebied van toebrengen van onnodige schade aan deze wegen, maar verboden in te rijden en dergelijke is gewoon onzin.
In praktijk betekent dit dat ze je graag vermanend toespreken, maar eigenlijk maar weinig kunnen uitrichten.
Ik heb vaker gehoord dat dit soort confrontaties eindigen in een boete voor belediging van ambtenaar in functie al dan niet aangevuld met de nodige technische gebreken die ze kunnen vinden (bv. onleesbare kentekenplaten, dat wil ons nog wel eens lukken ) is vaak dat het eerste concrete wat ze kunnen bedenken, maar dat heb je dus grotendeels zelf in de hand.
Groet, Wilberth
Blij dat het een leuk ritje was, ik ga graag nog eens mee als de foto's gemaakt worden. Oom agent moet je normaal gesproken vriendelijk benadere, begrip- en taktvol. Bakkie choco doet inderdaad vaak wonderen.
In principe zijn het gewoon openbare wegen. Het enige waar ze je iets kunnen maken is op het gebied van toebrengen van onnodige schade aan deze wegen, maar verboden in te rijden en dergelijke is gewoon onzin.
In praktijk betekent dit dat ze je graag vermanend toespreken, maar eigenlijk maar weinig kunnen uitrichten.
Ik heb vaker gehoord dat dit soort confrontaties eindigen in een boete voor belediging van ambtenaar in functie al dan niet aangevuld met de nodige technische gebreken die ze kunnen vinden (bv. onleesbare kentekenplaten, dat wil ons nog wel eens lukken ) is vaak dat het eerste concrete wat ze kunnen bedenken, maar dat heb je dus grotendeels zelf in de hand.
Groet, Wilberth
Re: Leuk ritje + vraag over onze wetshandhavers
Hoi Aad,
dit gevoel kreeg is ook. gewoon een paar gefrustreerde agentjes die niets beters konden vinden. laat ze boeven gaan vangen of zo. ik weet nog genoeg te bedenken wat ze beter kunnen gaan doen.
Erik, Aart,
foto's voor m'n huis zijn niet gelukt. het was te donker en dat pussy-flitsje wat die camera geeft doet helemaal niets buiten.
moeten we dus toch binnenkort weer onze wagens vies maken, ik zie er nu al tegen op
grtz,
Yuri
SIII 109D
dit gevoel kreeg is ook. gewoon een paar gefrustreerde agentjes die niets beters konden vinden. laat ze boeven gaan vangen of zo. ik weet nog genoeg te bedenken wat ze beter kunnen gaan doen.
Erik, Aart,
foto's voor m'n huis zijn niet gelukt. het was te donker en dat pussy-flitsje wat die camera geeft doet helemaal niets buiten.
moeten we dus toch binnenkort weer onze wagens vies maken, ik zie er nu al tegen op
grtz,
Yuri
SIII 109D
Re: Leuk ritje + vraag over onze wetshandhavers
Hoi,
Ik zelf ben lid van Laros (zie de site).
Dit wil zeggen scouts met land rovers ,dit geeft je het enorme voordeel dat je overal en zelf in natuurgebieden toegang krijgt.
Wij ondersteunen en helpen bij grote scouting evenementen die bijna altijd in de meest modderige gebieden van nederland liggen (militaire oefen tereinen enz enz)
Met zo'n scouting das en een paar kinderen in scouting uniform krijg je bijna altijd vergunningen voor plaatsen waar landrover club Holland alleen maar van kan dromen.
Nou zijn wij wel een club die er in gelooft dat je nuttig terein moet rijden buiten de 1 jaarlijkse tropy dan.
Nuttig terein rijden wil zeggen niet zomaar raggen met een hele colonne landrovers met maar 1 persoon in iedere auto door een bos rijden ,maar met een duidelijk doel een plek moeten bereiken die normale auto's niet kunnen bereiken.
Het doel heiligd de middelen zeg ik maar altijd.
Wij willen de zogenaamde raggers ook zover mogelijk van onze club weg houden.
Ik wil alleen maar zeggen dat je met deze insteek vaak heel veel gedaan kan krijgen bij staatsbosbeheer,defensie en andere overheid enz.
Met dagje aan natuurbeheer doen voor staats bosbeheer leg je contacten voor het leven.
groeten,
Marc
Ik zelf ben lid van Laros (zie de site).
Dit wil zeggen scouts met land rovers ,dit geeft je het enorme voordeel dat je overal en zelf in natuurgebieden toegang krijgt.
Wij ondersteunen en helpen bij grote scouting evenementen die bijna altijd in de meest modderige gebieden van nederland liggen (militaire oefen tereinen enz enz)
Met zo'n scouting das en een paar kinderen in scouting uniform krijg je bijna altijd vergunningen voor plaatsen waar landrover club Holland alleen maar van kan dromen.
Nou zijn wij wel een club die er in gelooft dat je nuttig terein moet rijden buiten de 1 jaarlijkse tropy dan.
Nuttig terein rijden wil zeggen niet zomaar raggen met een hele colonne landrovers met maar 1 persoon in iedere auto door een bos rijden ,maar met een duidelijk doel een plek moeten bereiken die normale auto's niet kunnen bereiken.
Het doel heiligd de middelen zeg ik maar altijd.
Wij willen de zogenaamde raggers ook zover mogelijk van onze club weg houden.
Ik wil alleen maar zeggen dat je met deze insteek vaak heel veel gedaan kan krijgen bij staatsbosbeheer,defensie en andere overheid enz.
Met dagje aan natuurbeheer doen voor staats bosbeheer leg je contacten voor het leven.
groeten,
Marc
Re: Leuk ritje + vraag over onze wetshandhavers
ja, kentekenplaten, modderspoor op de verharde weg. allemaal dingen die je dan eigenlijk ff snel moet doen om gezeik te voorkomen. beledigen van zo'n persoon is inderdaad ook niet echt raadzaam maar ja als de emoties een beetje op lopen kan het zo wel eens gebeurt zijn. ik ben meer voor de poes-lief houding dat ze maar weer snel weg gaan.
ik had eigenlijk van jou al eerder een reactie verwacht mbt dit rondje rijden. ik dacht dat je wel mee zou gaan. de "uitnodiging" stond onder Te Koop Kettingtakel / Handlier. Maar jouw eigen wagen lag uit elkaar toch?
binnenkort dus weer een foto-shoot. hopelijk dit keer MET volle batterijen.
Yuri
SIII 109D
ik had eigenlijk van jou al eerder een reactie verwacht mbt dit rondje rijden. ik dacht dat je wel mee zou gaan. de "uitnodiging" stond onder Te Koop Kettingtakel / Handlier. Maar jouw eigen wagen lag uit elkaar toch?
binnenkort dus weer een foto-shoot. hopelijk dit keer MET volle batterijen.
Yuri
SIII 109D
Re: Leuk ritje + vraag over onze wetshandhavers
De schep is neem ik aan voor het opruimen van de uitwerpselen van ons stalen/alu ros
Evert Jan
Evert Jan
Re: Leuk ritje + vraag over onze wetshandhavers
Schep natuurlijk ook prima te gebruiken voor die keer dat je vast zit en er geen andere auto in de buurt is. Volgens mij ook een prima vervanging van avondje sportschool (zo kan een hobby toch nog geld opleveren)
René (zonder spierballen van auto uitgraven omdat hij er geen heeft)
René (zonder spierballen van auto uitgraven omdat hij er geen heeft)
Re: Leuk ritje + vraag over onze wetshandhavers
De schep was voornamelijk nodig voor het uitgraven van het "spoor" in de weg.
En met de klei, de te gladde banden, en het gewicht vna een 109" ambulance, absoluut geen overbodige luxe.
We heben de schep ook daar gebruikt waar helemaal geen spoor (weg) was, maar daar zaten we dan ook bijna met drie auto's vast! En nee, de schep hielp daar niets meer aan. (een sleeplint en Yuri's modderbanden wel)
Maar een mooie middag/avond rit die mij sterkte in de gedachte dat modderbanden met een grof profiel in zo'n situatie zeker de moeite, en hun geld, waard zijn.
Groet
En met de klei, de te gladde banden, en het gewicht vna een 109" ambulance, absoluut geen overbodige luxe.
We heben de schep ook daar gebruikt waar helemaal geen spoor (weg) was, maar daar zaten we dan ook bijna met drie auto's vast! En nee, de schep hielp daar niets meer aan. (een sleeplint en Yuri's modderbanden wel)
Maar een mooie middag/avond rit die mij sterkte in de gedachte dat modderbanden met een grof profiel in zo'n situatie zeker de moeite, en hun geld, waard zijn.
Groet
Re: Leuk ritje + vraag over onze wetshandhavers
Ik heb de uitnodiging onder het kopje lieren gemist (sowieso weinig tijd gehad om te prikken), hoorde het pas zondagochtend van Aart, maar ik had afgelopen zondag toch geen tijd.
Mijn SIII ligt inderdaad helemaal uit elkaar, maar heb ook nog een SIIb forward control, die heeft alleen nog wat aandacht aan de remmen nodig, dus wellicht een volgend keer wel van de partij, met eigen skelter.
Dus als je van de schrik bekomen bent en je nog eens een rondje wil doen hoor ik het wel.
Groet, Wilberth
Mijn SIII ligt inderdaad helemaal uit elkaar, maar heb ook nog een SIIb forward control, die heeft alleen nog wat aandacht aan de remmen nodig, dus wellicht een volgend keer wel van de partij, met eigen skelter.
Dus als je van de schrik bekomen bent en je nog eens een rondje wil doen hoor ik het wel.
Groet, Wilberth
Re: Leuk ritje + vraag over onze wetshandhavers
he joerie mijnnaam is aart ( de tweede keer was goed)en nou moet je niet overdrijven nu denkt iedereen dat ik de hele middag overal heb vastgestaan en jij met het grootste gemak overal doorheen ging, ik meen me te herinneren dat wij jou wagen hebben staan te duwen en bovendien reed ik steeds op de door jullie kapotgereden weg waardoor ik steeds vast zat
. maar mijn volgende set worden de zelfde als die van jou, helaas(of misschien gelukkig) denk ik dat de mijne nog wel een jaar of twintig meegaan.
aart

aart
Re: Leuk ritje + vraag over onze wetshandhavers
Hoi Aart, sorry typefoutje, ik weet het weel maar ik type het gewoon niet goed.
Over de banden... ik probeerde juist bescheiden te bleven door te zeggen dat mijn
banden NET iets beter waren. Ik stond nl ook vast op het "ploeterveldje" en kreeg
het echt ff benauwd toen Erik kwam aan rijden om ons te helpen en zelf ook vast
kwam te staan. Ik glibberde op mij bandjes ook alle kanten op.
maar goed, we hebben alle problemen SAMEN opgelost en daar gaat het om vind ik.
Wil jij dat boekje wat Erik mee had ook lenen? (vraagt Erik)
of had jij het zelf ook al? hij komt het weer ophalen bij de volgende poging om
foto's te maken.
Dit zal wel zeer binnenkort gaat gebeuren want we hebben allemaal foto's nodig...
grtz,
Yuri
SIII 109D
p.s. had jij toevallig nog zonnekleppen?
Over de banden... ik probeerde juist bescheiden te bleven door te zeggen dat mijn
banden NET iets beter waren. Ik stond nl ook vast op het "ploeterveldje" en kreeg
het echt ff benauwd toen Erik kwam aan rijden om ons te helpen en zelf ook vast
kwam te staan. Ik glibberde op mij bandjes ook alle kanten op.
maar goed, we hebben alle problemen SAMEN opgelost en daar gaat het om vind ik.
Wil jij dat boekje wat Erik mee had ook lenen? (vraagt Erik)
of had jij het zelf ook al? hij komt het weer ophalen bij de volgende poging om
foto's te maken.
Dit zal wel zeer binnenkort gaat gebeuren want we hebben allemaal foto's nodig...
grtz,
Yuri
SIII 109D
p.s. had jij toevallig nog zonnekleppen?
Re: Leuk ritje + vraag over onze wetshandhavers
je bedoelt het boekje van m'neer roos over de laro in de KM dat heb ik al van iemand anders geleend en gelezen en het is inderdaad een leuk boekje. zonnekleppen heb ik helaas niet voor je maar ik zal wel eens rondkijken of ik ze ergens anders van een sloper kan halen.
aart
aart