Ik heb voor mijn 2A een kabelboom van Paddock laten komen en ben bezig de erin te zetten.
Nu stuit ik op het volgende probleem.
Naar de dynamo toe heb ik een stekker met twee bruine draden (1 dikke en 1 normale) en een gele draad. aan de andere kant zijn de bruine draden met elkaar verbonden op een ringetje en de gele draad heeft geen stekkertje maar een "vrouwtje" (ik weet niet hoe dat heet). Normaal gesproken zou deze op de voltregulateur aangesloten moeten worden maar het ringetje duidt op een aansluiting op de solenoid (elektromagneet). Verder kan ik op mijn dynamo geen stekker aansluiten maar zijn het twee losse verbindingen.
Weet iemand of er tussen de late series 2A en de 3 verschillende dynamo's zijn gebruikt, en dat de boom is gemaakt voor een series 3 en dat ik de stekkers even moet aanpassen, of begeef ik me dan op glad ijs? Heeft iemand dit al meegemaakt en weet hij/zij de oplossing dan hoor ik het graag.
gr,
Steven tijdelijk zonder stroom
Kabelboom probleem
Re: Kabelboom probleem
Hoi Steven,
Het is niet de eerste keer dat de vrienden van paddock verkeerde onderdelen afsturen je hebt gewoon een serie 3 kabelboom.
Dit wordt of hobbyen of de lange weg bewandelen van je geld terug krijgen of het juiste product.
paddock is de goedkoopste maar ik heb zelf ondervonden dat het vaker duurder wordt omdat ze niet naar je luisteren en gewoon maar wat sturen.
groeten,
Marc
Het is niet de eerste keer dat de vrienden van paddock verkeerde onderdelen afsturen je hebt gewoon een serie 3 kabelboom.
Dit wordt of hobbyen of de lange weg bewandelen van je geld terug krijgen of het juiste product.
paddock is de goedkoopste maar ik heb zelf ondervonden dat het vaker duurder wordt omdat ze niet naar je luisteren en gewoon maar wat sturen.
groeten,
Marc
Re: Kabelboom probleem
Spoedcursusje elektrotechniek gehad:
De kabelboom is voor een wisselstroom dynamo en dus kan de spanningsregelaar (voltregulator), die op het schutbord zit, over de heg (aldus Rega) en moet er een wisselstroom dynamo in. Dan alles volgens het schema weer aansluiten en viola weer een kleine upgrade uitgevoerd.
gr,
Steven
De kabelboom is voor een wisselstroom dynamo en dus kan de spanningsregelaar (voltregulator), die op het schutbord zit, over de heg (aldus Rega) en moet er een wisselstroom dynamo in. Dan alles volgens het schema weer aansluiten en viola weer een kleine upgrade uitgevoerd.
gr,
Steven