Automaat Disco I
Automaat Disco I
Onlangs is de olie ververst en het filter vervangen van een automaat van een Disco uit 1994. Echter sinds dien heeft de automaat opstart problemen, welke vanzelf, vaak binnen 10 minuten, oplossen.
Het probleem is dat het niet wil schakelen. Dus de eerste 5 a 10 minuten moet je in zijn 1 blijven rijden. Soms lukt het welleens als je em doortrapt naar de 3000/3500 toeren dat ie wel wil schakelt. Daarna gaat het wel weer beter (niet soepel).
Wanneer de motor en de bak op temperatuur zijn (denk ik) is er niets meer aan de hand.
Graag advies !
Groet
Sijbren
Het probleem is dat het niet wil schakelen. Dus de eerste 5 a 10 minuten moet je in zijn 1 blijven rijden. Soms lukt het welleens als je em doortrapt naar de 3000/3500 toeren dat ie wel wil schakelt. Daarna gaat het wel weer beter (niet soepel).
Wanneer de motor en de bak op temperatuur zijn (denk ik) is er niets meer aan de hand.
Graag advies !
Groet
Sijbren
Re: Automaat Disco I
Wat voor olie hebben ze in de bak gedaan.
Als die te dik is wil hij dus niet schakelen.
Frans Bonnes
Als die te dik is wil hij dus niet schakelen.
Frans Bonnes
Ik heb dit laatst ook gedaan met ATF III i.p.v. 2,
schakelt een stuk beter, zie ook het stuk bij difflock.com.
Let er wel op dat er precies evenveel olie in gaat als eruit.
Bij mij schakelde de auto na een dag niet meer naar zijn 4de versnelling.
beetje olie erbij en opgelost, het peilen van de automaatbak is niet zo nauwkeurig.
willyam
schakelt een stuk beter, zie ook het stuk bij difflock.com.
Let er wel op dat er precies evenveel olie in gaat als eruit.
Bij mij schakelde de auto na een dag niet meer naar zijn 4de versnelling.
beetje olie erbij en opgelost, het peilen van de automaatbak is niet zo nauwkeurig.
willyam
Sijbren.......is een bekend euvel, niks aan doen gaat vanzelf over.
Ik heb namelijk hetzelfde gehad. Vorig jaar olie en filter vervangen en toen wilde ie ook niet schakelen (ook pas bij 3000 trn) na 14 dagen was het over en nu schakelt ie weer gewoon bij 1800 trn
Robb
Ik heb namelijk hetzelfde gehad. Vorig jaar olie en filter vervangen en toen wilde ie ook niet schakelen (ook pas bij 3000 trn) na 14 dagen was het over en nu schakelt ie weer gewoon bij 1800 trn
Robb
Het enige probleem is dat het nu al bijna een half jaar is en het lijkt alleen te gebeuren als het kouder is.
Dexron ATF ll zou erin moeten volgens mij idd misschien de dikte van de olie die je parten speelt
Robb
Robb
Sijbren,
Wat ik weet van een automaat (discoII) is dat er bijna 12 liter olie in gaat. Het vullen van een automaat is niet is wat je even op straat doet. Je moet de motor laten lopen steeds bijvullen tot dat hetgeen er uit loopt een straal van 2mm dik is....
Als je dit zo gedaan hebt dan weet ik niet wat er aan de hand is.
Wat ik weet van een automaat (discoII) is dat er bijna 12 liter olie in gaat. Het vullen van een automaat is niet is wat je even op straat doet. Je moet de motor laten lopen steeds bijvullen tot dat hetgeen er uit loopt een straal van 2mm dik is....
Als je dit zo gedaan hebt dan weet ik niet wat er aan de hand is.