Opslaan motor
Opslaan motor
Hoi,
Misschien een beetje een laat bericht, maar een jaar geleden heb ik een motor gereviseerd. Nu moet hij verhuizen naar een andere onverwarmde lokatie, voor opslag voor lange tijd. Alleen moet hij wel in perfecte condities blijven.
Gister heb ik nog even de carterpan losgehaald en even alles gecontroleerd. Nu zit de carterpan met pakking vast.
Olie ga ik er nog indoen en ik wil er graag een houten kist omheen maken. Alleen hoe krijg je dat vocht uit de bak en hou je dat eruit? Kan ik ook gewone olie in het blok doen? Tijdens de revisie heb ik alle onderdelen overvloedig met olie gesmeerd, zoals het hoord.
Dus met andere worden, Wie heeft ervaringen met het opslaan van motoren en wil hier iets over zeggen.
Groeten,
Dave Frencken
Misschien een beetje een laat bericht, maar een jaar geleden heb ik een motor gereviseerd. Nu moet hij verhuizen naar een andere onverwarmde lokatie, voor opslag voor lange tijd. Alleen moet hij wel in perfecte condities blijven.
Gister heb ik nog even de carterpan losgehaald en even alles gecontroleerd. Nu zit de carterpan met pakking vast.
Olie ga ik er nog indoen en ik wil er graag een houten kist omheen maken. Alleen hoe krijg je dat vocht uit de bak en hou je dat eruit? Kan ik ook gewone olie in het blok doen? Tijdens de revisie heb ik alle onderdelen overvloedig met olie gesmeerd, zoals het hoord.
Dus met andere worden, Wie heeft ervaringen met het opslaan van motoren en wil hier iets over zeggen.
Groeten,
Dave Frencken
Re: Opslaan motor
kattegrit onder de motor in het krat
in bv oude nylonkous houd veel vocht bij de motor weg
suc6
groet`n peter109D
in bv oude nylonkous houd veel vocht bij de motor weg
suc6
groet`n peter109D
Ja dag.... hj gaat daarvoor toch niet zijn zondagse kouzen gebruiken.....zonde man.
:+:+
JW
:+:+
JW
Ik zou zelf de motor zo vol mogelijk gieten met olie als maar kan (niet vergeten als je hem gaat gebruiken) en in de kist zou ik silica gel leggen.
Dit is een soort cristal die vocht opneemt.
Het zit ook altijd bij gevoelige elektronica.
Nog mooier is als je een luikje zou kunnen maken zodat je de zakken om de zoveel tijd kan uit laten dampen op de verwarming.
Dit in iedergeval een adres waar je het in zakken kan krijgen
Forester benelux b.v.
Bezoekersadres
Heiman dullaertplein 3
3024CA Rotterdam
Zuid-Holland Nederland
Dit is een soort cristal die vocht opneemt.
Het zit ook altijd bij gevoelige elektronica.
Nog mooier is als je een luikje zou kunnen maken zodat je de zakken om de zoveel tijd kan uit laten dampen op de verwarming.
Dit in iedergeval een adres waar je het in zakken kan krijgen
Forester benelux b.v.
Bezoekersadres
Heiman dullaertplein 3
3024CA Rotterdam
Zuid-Holland Nederland
Vette lappen in de in en uitlaat gaten stoppen (spruitstuk, olie-vulpijp, enz).
Ik zou ook wat olie op de zuigers gooien en regelmatig (1 a 2 maal per jaar) olie verversen. Dit laatste om te voorkomen dat de olie zuur wordt en daardoor het metaal aantast.
Apke
www.larrie.nl
Ik zou ook wat olie op de zuigers gooien en regelmatig (1 a 2 maal per jaar) olie verversen. Dit laatste om te voorkomen dat de olie zuur wordt en daardoor het metaal aantast.
Apke
www.larrie.nl
Misschien heb je hier iets aan, al was het maar om te zien wat voor producten er voor dat doel te koop zijn:
[enginewise.co.uk]
[enginewise.co.uk]
Hermen
[enginewise.co.uk]
[enginewise.co.uk]
Hermen
1a 2x per jaar verversen? wat een werk!
maar euh,..is er geen speciale olie voor te krijgen?
het leger of andere bedrijven hebben ook motoren in opslag,....
en die hebben er zover ik weet speciale olie in.
gr,
Roland
maar euh,..is er geen speciale olie voor te krijgen?
het leger of andere bedrijven hebben ook motoren in opslag,....
en die hebben er zover ik weet speciale olie in.
gr,
Roland
Probeer eens een watersportzaak...waarschijnlijk verkopen zij wel conserveringsolie.Uiteindelijk wordt er in de handleiding van bijna iedere buitenboordmotor geadviseerd om er dat soort olie in te spuiten voor de winteropslag
Eigelijk heb ik geen zondagse kousen. Ze zijn namelijk allemaal goed en zo niet, dan blijft er ook geen kattegrid meer in zitten. 
Maar ik zal eens kijken voor die conserveringsolie. Toen ik de wagen kocht zat deze er ook in. Eigelijk wilde ik het bewaren, maar het was al zo zwart dat ik het toch maar weg heb gedaan. Dus een wijze les voor de volgende keer: Als je iets wil bewaren, doe het dan ook.
Groeten,
Dave Frencken

Maar ik zal eens kijken voor die conserveringsolie. Toen ik de wagen kocht zat deze er ook in. Eigelijk wilde ik het bewaren, maar het was al zo zwart dat ik het toch maar weg heb gedaan. Dus een wijze les voor de volgende keer: Als je iets wil bewaren, doe het dan ook.

Groeten,
Dave Frencken