Achteruitversnelling

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Kemner

Achteruitversnelling

Bericht door Kemner »

Mijn Freelander 1.8 schakeld slecht in zijn achteruit (gaat zwaar en vaak tandjes poetsen). Voordat ik naar een dure LR-Dealer ga om hiern te laten kijken is er mischien iets wat ik zelf kan doen?
P.S. Ik heb 2 rechter handen en ben niet bang om vuil te worden.
Jan Willem

Re: Achteruitversnelling

Bericht door Jan Willem »

Hoe is het olie nivo???

Wie weet is het heel simpel

JW
Kemner

Bericht door Kemner »

Zou theoretisch goed moeten zijn.
Auto is 2 mnd terug voor een grote beurt bij dealer geweest.
Toen ook al dit probleem gemeld, maar die hebben er niets aan gedaan (hoorde zo).
Wel een gepeperde rekening gekregen. Ik neem aan dat ze bij een grote beurt minimaal de olieniveaus controleren!
Het is ook niet dat het een groot probleem is, zelf weet ik wel hoe je em in zijn achteruit krijg zonder tandenpoetsen.
Maar mijn vrouw heeft er wat meer problemen mee.
Frans

Bericht door Frans »

Koppeling afstellen of koppelingsplaat versleten.

Frans Bonnes
Kemner

Bericht door Kemner »

Hoe kan ik de koppeling afstellen? Het is een hydraulische koppeling, deze cylinder hebben ze tijdens de laatste servicebeurt vervangen (pedaal zou te hoog zitten?).
Koppeling voelt naar mijn idee goed aan.
Kemner

Bericht door Kemner »

nnnn
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De koppelings cilinders van de K en de L-serie motoren is niet af te stellen en zelfs niet te ontluchten omdat de hoofd en hulpcilinder samen met de leidingen een geheel vormen.
Het lastig schakelen in de achteruit is helaas normaal bij de PG1 versnellingsbak, bijna allemaal hebben ze er last van.
Iris had een goede tip:
[www.prikpagina.nl]

Dennis B.
MY-65

Bericht door MY-65 »

Hetzelde geldt als de eerste versnelling zwaar of moeilijk inschakeld, eerst ff in zijn twee zetten (zodat de tandwielen in de bak draaien) en vervolgens in zijn 1 zetten....

Groet Martin.
Plaats reactie