Mijn RR lijd een eigen leventje (electrisch gezien)

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Branko (The mean green machine)

Mijn RR lijd een eigen leventje (electrisch gezien)

Bericht door Branko (The mean green machine) »

Wie heeft een oplossing voor mij??? ik zette vandaag van mijn RR uit en haalde de sleutels uit het contact, bleef mijn kachel draaien en de rest van de stroom voorziening die gebruikt word tijdens de sleutel in het contactslot op de eerste stand dus het acc. stroom.

daarna alles uitgezet wat er uitgezet kon worden via een schakelaar en later op de dag nog een keer gekeken alles weer normaal. maar vanavond een ander maar gelijke probleem. onder het rijden het was donker en gingen mijn met lampje verwarmde spiegels aan. het ik laatst zelf aangesloten via apart circuit maar via contactstroom met een relais (met de bedoeling sleutel er uit alles uit) nu komt het mooie was deze lampjes via een schakelaar aangesloten en met schakelaar uit waren de lampen toch aan. alles wat er later nieuw is bij aangesloten is goed aangesloten.

mijn idee is: er blijft een relais hangen of krijgt valse stroom of iets van dergelijke aart???

lang verhaal maar wie heeft er een oplossing voor. ik weet dat het vaker voorkomt want een paar jaar geleden heb ik dezelfde probleem gehoord maar geen oplossing.

groet,

branko
Frans

Re: Mijn RR lijd een eigen leventje (electrisch gezien)

Bericht door Frans »

Zo te horen zit er ergens een massa niet goed.
gaat massa maken via andere kanalen bijvoorbeeld de spiegelverwarming.
Zou alle massa's die er later bijgemaakt zijn eens goed nakijken.

Frans Bonnes
AadG

Bericht door AadG »

daar heeft het veel van weg Frans
Branko (The mean green machine)

Bericht door Branko (The mean green machine) »

Ja maar de alles is op de plus geschakeld en niet op de massa, maar het probleem is nog niet weer geweest sins acht uur, maar ik ga binnen kort alles wat er nieuw op is gekomen ff veranderen want er lopen nu een heleboel kabels onder mijn dash langs voor elk ding wel weer een extra kabel en dat kan ook anders hier en daar en relais en zekering ik wil straks alle extra relais en zekering op een vaste plek hebben en ff netjes en niet zigzag door elkaar en een extra massa punt of punten. bedankt voor de info alvast.

groet,

branko
Plaats reactie