Ik heb een benzine freelander uit 1998, hij lekte zo af en toe (enkel als hij koud was koelvloeistof, naar buiten toe) heb de kop eraf gehaald en zie absoluut geen enkele schade aan de kop of aan de pakking. Ik ga nu een originele nieuwe koppakking(en) kopen en nieuwe kopbouten 10 stuks.
Als de kop vlak is, en niet beschadigd, moet je hem dan toch licht laten vlakken?
Mag de kop van een freelander nu wel of niet gevlakt worden?
Weet iemand de juiste aanhaalmomenten voor de rekkopbouten, ik heb geen werkplaatshandboek.
Koppakking
Re: Koppakking
Misschien had je eerder een vraag moeten stellen op dit forum voordat je zoveel op je hals haalt. Er is al vaker over de freelander geschreven, oook over de koppakking.....en de daarbij behorende perikelen.
Ik ben in het bezit van een RAVE CD waar ook de freelander op voorkomt dus....interesse? gooi dan even een berichtje in mijn meelkist. Komt t goed. Of je moet hem op willen komen halen in Nieuw Lekkerland.....
Robb
Ik ben in het bezit van een RAVE CD waar ook de freelander op voorkomt dus....interesse? gooi dan even een berichtje in mijn meelkist. Komt t goed. Of je moet hem op willen komen halen in Nieuw Lekkerland.....
Robb
Beste Rob,
Het voelt niet als "veel op mijn hals halen" het is mijn 2e hobby auto en ik sleutel graag, maar ik doe het graag goed!
Ik heb de tijd de middelen en geen haast....
Die cd zou ik graag willen inzien, of een koppy maken tegen betaling als dat kan
Het voelt niet als "veel op mijn hals halen" het is mijn 2e hobby auto en ik sleutel graag, maar ik doe het graag goed!
Ik heb de tijd de middelen en geen haast....
Die cd zou ik graag willen inzien, of een koppy maken tegen betaling als dat kan
Als de kop vlak is hoeft hij niet gevlakt te worden, het mag echter wel.
Zoals bij de meeste moderne motoren worden de kopbouten niet meer op moment, maar op hoekverdraaiing.
De juiste data kun je hier vinden:
[www.vislandrovers.nl]
Dennis B.
Zoals bij de meeste moderne motoren worden de kopbouten niet meer op moment, maar op hoekverdraaiing.
De juiste data kun je hier vinden:
[www.vislandrovers.nl]
Dennis B.