Roetmeting bij apk
Roetmeting bij apk
Hallo,
Wie kan mij informeren over de wetgeving voor roetmeting bij apk keuring en de eisen voor oudere laro's.
Ik overweeg namelijk een serie 3 met diesel aan te schaffen. Indien de overheid nu een roetfilter gaat verplichten ga ik voor een benzine uitvoering.
gr Dan
Re: Roetmeting bij apk
Volgens mij wordt een roetfilter alleen verplicht bij nieuwe auto's. Ik denk niet dat dat met een terugwerkende kracht van meer dan 20 jaar gaat gelden... toch?
Dat denk ik ook niet. Maar er is niet veranderlijker als onze overheid. Dus ik weet het niet. Als het moet plaats ik gewoon een roetfilter.
Arnold.
hoi,
dat nu juist het dilemma dat ik het ook niet zeker weet, iemand anders die weet wat de regels zijn?
gr dan
dat nu juist het dilemma dat ik het ook niet zeker weet, iemand anders die weet wat de regels zijn?
gr dan
hoi
Volgens mij hoef je voor 1980 geen roetmeting en die roetfilters zijn alleen met subsidie voor auto´s tot 10 (of 15?) jaar. Dus maak je met een oude oliestoker maar niet druk.
groet frank
Volgens mij hoef je voor 1980 geen roetmeting en die roetfilters zijn alleen met subsidie voor auto´s tot 10 (of 15?) jaar. Dus maak je met een oude oliestoker maar niet druk.
groet frank
Auto's met een eerste toelating van voor 1 jan 1980 hoeven geen roetmeting
Mijn ex ambu 109SIII is van juni 1980 dus moest wel
Tijdens het stationair draaien bij de keuring kwam de rook uit alle openingen die er waren dus ik kneep hem als een oude dief maar hij kwam er met glans doorheen.
Mijn ex ambu 109SIII is van juni 1980 dus moest wel
Tijdens het stationair draaien bij de keuring kwam de rook uit alle openingen die er waren dus ik kneep hem als een oude dief maar hij kwam er met glans doorheen.
Zijn overigens wel betere redenen om voor een benzine of een diesel te kiezen denk ik.
Alhoewel een evt. verplicht filter het royale vermogen van de diesel natuurlijk een beetje in toom helpt houden.
Groet,Wilberth
zelf enthousiast oliestoker, maar met aanhanger en tegenwind wordt het wel een heel onthaast oefening (om beetje heuvels maar buiten beschouwing te laten)
Alhoewel een evt. verplicht filter het royale vermogen van de diesel natuurlijk een beetje in toom helpt houden.

Groet,Wilberth
zelf enthousiast oliestoker, maar met aanhanger en tegenwind wordt het wel een heel onthaast oefening (om beetje heuvels maar buiten beschouwing te laten)
hoi Andre,
joandre k schreef:
>
> Auto's met een eerste toelating van voor 1 jan 1980 hoeven
> geen roetmeting
> Mijn ex ambu 109SIII is van juni 1980 dus moest wel
> Tijdens het stationair draaien bij de keuring kwam de rook
> uit alle openingen die er waren dus ik kneep hem als een oude
> dief maar hij kwam er met glans doorheen.
heb je deze info bij rdw ontvangen, het geeft mij namelijk wel uitsluitsel over de roetmeting.
gr dan
joandre k schreef:
>
> Auto's met een eerste toelating van voor 1 jan 1980 hoeven
> geen roetmeting
> Mijn ex ambu 109SIII is van juni 1980 dus moest wel
> Tijdens het stationair draaien bij de keuring kwam de rook
> uit alle openingen die er waren dus ik kneep hem als een oude
> dief maar hij kwam er met glans doorheen.
heb je deze info bij rdw ontvangen, het geeft mij namelijk wel uitsluitsel over de roetmeting.
gr dan
wilberth schreef:
>
> Zijn overigens wel betere redenen om voor een benzine of een
> diesel te kiezen denk ik.
> Alhoewel een evt. verplicht filter het royale vermogen van de
> diesel natuurlijk een beetje in toom helpt houden.
>
> Groet,Wilberth
> zelf enthousiast oliestoker, maar met aanhanger en tegenwind
> wordt het wel een heel onthaast oefening (om beetje heuvels
> maar buiten beschouwing te laten)
Hoi Wilberth,
ben enorm aan het twijfelen, de diesel heeft wel goede terreinkwaliteiten.
gr dan
>
> Zijn overigens wel betere redenen om voor een benzine of een
> diesel te kiezen denk ik.
> Alhoewel een evt. verplicht filter het royale vermogen van de
> diesel natuurlijk een beetje in toom helpt houden.

>
> Groet,Wilberth
> zelf enthousiast oliestoker, maar met aanhanger en tegenwind
> wordt het wel een heel onthaast oefening (om beetje heuvels
> maar buiten beschouwing te laten)
Hoi Wilberth,
ben enorm aan het twijfelen, de diesel heeft wel goede terreinkwaliteiten.
gr dan